Επιμέλεια: Περικλής Χαλάτσης
Οι κατασκευαστές στις αυτοκινητοβιομηχανίας δίνουν μεγάλη βαρύτητα στην εργονομία του αυτοκινήτου. Γιατί εκτός των άλλων προσφέρει στους επιβάτες περισσότερη ευεξία αλλά και μεγαλύτερη ασφάλεια.
Φαντασθείτε ότι φεύγετε από την Αθήνα για να φτάσετε στη Θεσσαλονίκη χωρίς στάση. Ειδικά ο οδηγός για να μην κουραστεί πρέπει να έχει καλή πλευρική στήριξη στο κάθισμά του αλλά και σωστά υλικά για να μην τον πονέσει η σπονδυλική του στήλη.
Τα καθίσματα, όχι μόνο για τον οδηγό αλλά και τον συνοδηγό η τους πίσω επιβάτες , αποτελούν το σημείο σύνδεσης μεταξύ ανθρώπου και αυτοκινήτου. Όσο ποιο αναπαυτικά και καλής ποιότητας είναι τα καθίσματα τόσο πιο άνετο και ξεκούραστο είναι το ταξίδι. Η επιτυχία είναι μετά από ένα ταξίδι 500 χιλιομέτρων να μην φτάσεις στον προορισμό σου με πόνους στη μέση.
Ένα άνετο, φιλικό προς την πλάτη κάθισμα μειώνει την κόπωση κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, ενώ σε περίπτωση ατυχήματος ο επιβάτης έχει πιθανότητες να αποφύγει τον τραυματισμό, εάν το κάθισμα καταφέρει να τον κρατήσει στη θέση του. Μόνο τότε οι ζώνες ασφαλείας και οι αερόσακοι μπορούν να παρέχουν πλήρως αποτελεσματική προστασία.
Φέτος η Opel γιορτάζει την 20ή επέτειο από το λανσάρισμα των εργονομικών καθισμάτων AGR, τα οποία φέρουν τη σφραγίδα ποιότητας του ανεξάρτητου Γερμανικού Οργανισμού Aktion Gesunder Rücken e.V., που προωθεί την έρευνα σχετικά με την πρόληψη του πόνου στην πλάτη. Η γερμανική εταιρία δίνει ιδιαίτερη προσοχή στην εξέλιξη των αναπαυτικών αλλά και ασφαλών καθισμάτων.
Σκοπός είναι η διαρκής βελτίωση των καθισμάτων για την καλύτερη στήριξη κυρίως της σπονδυλικής στήλης έτσι ώστε να μην καταπονείται κυρίως ο οδηγός στα μακρινά ταξίδια.
Opel Signum 2003: Το πρώτο Opel με εργονομικά καθίσματα AGR
Το 2003 το Opel Signum ήταν το πρώτο αυτοκίνητο που προσέφερε εργονομικά καθίσματα AGR στη μεσαία κατηγορία. Οι πόνοι στη μέση για τους οδηγούς που κάλυπταν μεγάλες αποστάσεις, σταμάτησαν. Χάρη στις πολυάριθμες λειτουργίες ρύθμισης, τα εργονομικά καθίσματα με πιστοποίηση AGR ρυθμίζονταν με τον βέλτιστο τρόπο για τον οδηγό, έτσι ώστε να φτάνει ξεκούραστος και χωρίς ταλαιπωρία στον προορισμό του, ακόμα και μετά από πολύωρη οδήγηση.
Μερικά χρόνια αργότερα, το 2010, το ευέλικτο πολυμορφικό Opel Meriva ήταν το πρώτο μοντέλο που έλαβε συνολικά, ως όχημα, την πιστοποίηση AGR. Η εργονομική φιλοσοφία του Meriva περιλάμβανε τα εργονομικά καθίσματα, τις πόρτες FlexDoors που άνοιγαν προς αντίθετες κατευθύνσεις, το σπονδυλωτό σύστημα πίσω καθισμάτων FlexSpace και τη σχάρα ποδηλάτων FlexFix.
Η Opel προσφέρει σήμερα καθίσματα AGR στα Astra, Crossland και Grandland. Τα καθίσματα AGR διαθέτουν 10 ρυθμίσεις για το κάθισμα του οδηγού και 6 για το κάθισμα του συνοδηγού. Οι διάφορες ρυθμίσεις – πολλές από τις οποίες γίνονται ηλεκτρικά για το κάθισμα του οδηγού – περιλαμβάνουν μετακίνηση εμπρός/πίσω, ρύθμιση καθ’ ύψος, κλίση της πλάτης, στήριξη μηρών, οσφυϊκή στήριξη, ανάκλιση του μαξιλαριού βάσης, καθώς και λειτουργία θέρμανσης για τη χειμερινή περίοδο.
Performanceεργονομικά καθίσματα στα Grandland GSe και Astra GSe
Τα νέα performance καθίσματα των Grandland GSe και Astra GSe ενσωματώνουν τις τελευταίες εξελίξεις στην τεχνολογία των εργονομικών καθισμάτων. Φέρουν επένδυση από μαύρο Alcantara και διαθέτουν πλήρως ενσωματωμένα προσκέφαλα. Μερικές επιπλέον εντυπωσιακές λεπτομέρειες είναι η χαρακτηριστική γκρι λωρίδα και το κιτρινόμαυρο έμβλημα GSe που βρίσκονται στην πλάτη των καθισμάτων.