Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Την αρχή κάνει ο φορέας των Crash Tests στην Αυστραλία (ANCAP) ο οποίος είναι έτοιμος να συμπεριλάβει στα τεστ του, την δυνατότητα τα παράθυρα και οι πόρτες των νέων αυτοκινήτων να παραμένουν λειτουργικά και κάτω από το νερό.
Από την 1η Ιανουαρίου του 2023 τα κριτήρια των δοκιμών στα νέα οχήματα θα περιλαμβάνουν τον έλεγχο λειτουργίας και απόδοσης των παραθύρων και των θυρών κάθε αμαξώματος κάτω από την επιφάνεια του νερού, με την ύψιστη βαθμολογία των πέντε αστέρων να έρχεται μόνο εάν μπορείς να αποδράσεις από αυτό, ενώ βρίσκεται ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα κάτω από το νερό.
Οι δοκιμές θα απαιτήσουν από τον κατασκευαστή του αυτοκινήτου να αποδείξει ότι οι πόρτες ενός οχήματος μπορούν να ανοίξουν από μέσα και έξω χωρίς την παροχή ρεύματος. Θα απαιτήσει επίσης από τους κατασκευαστές αυτοκινήτων να διασφαλίσουν ότι τα παράθυρα μπορούν να λειτουργήσουν έως και 10 λεπτά μετά τη βύθιση ενός οχήματος. Οι εταιρείες που δεν πληρούν αυτές τις απαιτήσεις θα πρέπει να περιγράψουν μια μέθοδο στο εγχειρίδιο κατόχου σχετικά με το πώς να ανοίξετε ή να σπάσετε ένα πλαϊνό παράθυρο.
Αυτές όμως δεν είναι οι μόνες αλλαγές που θα γίνουν στα πρωτόκολλα δοκιμών από το 2023. Για παράδειγμα, θα αξιολογηθούν συστήματα ανίχνευσης παιδικής παρουσίας. Αισθητήρες θα παρακολουθούν τα πίσω καθίσματα και πρέπει να ειδοποιούν τον οδηγό μέσω ηχητικών ή οπτικών προειδοποιήσεων εάν εντοπιστεί ότι ένα παιδί έχει μείνει στο όχημα.
Τέλος, οι νέες διαδικασίες ANCAP θα παρακολουθούν επίσης τον τρόπο με τον οποίο τα συστήματα αυτόνομης πέδησης έκτακτης ανάγκης και υποστήριξης λωρίδας ενός οχήματος εντοπίζουν και ανταποκρίνονται σε διερχόμενες μοτοσυκλέτες.