Από τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα φορτηγά πώλησης παγωτού έως τις κινητές μπουτίκ ενδυμάτων, η κινητικότητα με μηδενικές εκπομπές ρύπων, μπορεί να βοηθήσει τους επιχειρηματίες να δημιουργήσουν πιο βιώσιμες επιχειρήσεις.

Είτε πρόκειται για πίτσα, είτε για έπιπλα, είτε για ένα μεγάλο πιάνο, σχεδόν τα πάντα μπορούν να παραδοθούν στην πόρτα σας, στη σημερινή εποχή. Ωστόσο, η κατ’ οίκον παράδοση δεν είναι το μοναδικό παράδειγμα της αυξανόμενης δημοτικότητας του κινητού λιανικού εμπορίου. Σε όλο τον κόσμο, αναδύεται η τάση για κινητά καταστήματα ρούχων, τροφίμων και αγροτικών προϊόντων.

Μία τέτοια ιδέα σίγουρα δεν είναι κάτι το καινούργιο. Ωστόσο, σήμερα, το επιχειρηματικό μοντέλο εξελίσσεται από επιχειρηματίες που υιοθετούν μια πιο βιώσιμη προσέγγιση για την εξυπηρέτηση τόσο των αγροτικών όσο και των αστικών κοινοτήτων. 

Για τον λόγο αυτό, η Nissan παραθέτει πέντε παραδείγματα για το πώς τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα οχήματα (EVs) μπορούν να αλλάξουν το κινητό λιανικό εμπόριο:

1.Ηλεκτροκίνητο παγωτατζίδικο

Δημιουργήθηκε σε συνεργασία με τη Mackie’s of Scotland, μία οικογενειακή επιχείρηση γαλακτοπαραγωγής και παγωτού που τροφοδοτείται με ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές, όπως ο άνεμος και ο ήλιος. Το van βασίζεται στο e-NV200, συνδυάζοντας ένα μηδενικών ρύπων σύστημα μετάδοσης κίνησης, αποθήκευση ενέργειας σε μπαταρίες με «ζωή» δεύτερου κύκλου και παραγωγή ηλιακής ενέργειας.

2. Ένα κινητό παντοπωλείο

Η δυνατότητα προσέγγισης αγροτικών ή απομονωμένων περιοχών, ενέπνευσε τη Nissan να δοκιμάσει ένα κινητό παντοπωλείο που βασίζεται σε ένα αμιγώς ηλεκτροκίνητο όχημα. Οι καταψύκτες, τα ψυγεία και ο θερμο-θάλαμος, όλα σε λειτουργία μέσω μπαταριών, χρησιμοποιήθηκαν για την εξυπηρέτηση κατοίκων στην απομονωμένη περιοχή Oku-Aizu, στη βορειοανατολική Ιαπωνία. Οι τοπικοί προμηθευτές τροφίμων που συμμετείχαν στο πρόγραμμα δήλωσαν ότι οι καταναλωτές ανταποκρίθηκαν θετικά.

3. Μια ολόκληρη γκαρνταρόμπα στους τέσσερις τροχούς

Οι τουρίστες συρρέουν στην Ιαπωνική συνοικία Aizu για τα ιστορικά αξιοθέατα, τη γραφική θέα και τη χειροποίητη αγγειοπλαστική. Ωστόσο, οι κάτοικοι δεν έχουν και πολλές επιλογές όταν πρόκειται για αγορές  σύγχρονης μόδας. Η Nissan συνεργάστηκε με το Τεχνολογικό Ινστιτούτο Rakuten και το Πανεπιστήμιο Aizu για να δημιουργήσει ένα κινητό κατάστημα ειδών ένδυσης. Το κατάστημα ήρθε με ένα πλήρως κλιματιζόμενο δοκιμαστήριο ρούχων, που τροφοδοτείται από μια μεγάλη μπαταρία EV. Εξίσου πρωτοποριακό είναι το γεγονός ότι οι αγοραστές έλαβαν συμβουλές μόδας εξ αποστάσεως, μέσω μια οθόνης, από στυλίστες.

4. Ένα μοντέρνο εστιατόριο με θέα

Τα οχήματα με μηδενικές εκπομπές ρύπων μπορούν να δημιουργήσουν επιχειρήσεις σε νέους χώρους, που διαφορετικά θα ήταν αδιανόητο, όπως για παράδειγμα σε περιοχές φυσικού κάλλους. Σε συνεργασία με  τοπικούς συνεργάτες, η εταιρεία παρείχε ένα EV για να λειτουργήσει ως pop-up εστιατόριο στο Εθνικό Πάρκο Chubu-Sangak. Ο ηλεκτροκινητήρας λειτούργησε ως γεννήτρια της κουζίνας και του φωτισμού.

5. Το έξυπνο Barbecue

Οι εκδρομές με οχήματα αναψυχής που συνδυάζουν τεχνολογία αιχμής, αυξάνεται σε δημοτικότητα, με τους millennials να πρωταγωνιστούν σε αυτή την τάση. Η Nissan ξεκίνησε ένα έργο συμμετοχικής χρηματοδότησης στην Ιαπωνία, για να δείξει στους εκδρομείς πως μπορούν απολαμβάνουν τις σύγχρονες ανέσεις μέσα στην άγρια φύση, δίχως να την καταστρέψουν. Για τον σκοπό αυτό, μετέτρεψε ένα αμιγώς ηλεκτροκίνητο φορτηγό στο «Ultimate Smart Barbecue».

Το φορτηγό φρόντιζε για την άνεση των παρευρισκομένων με ένα ηλεκτρικό απωθητικό κουνουπιών και τροφοδοτούσε με ενέργεια ένα σύστημα καραόκε για την ψυχαγωγία τους. Το όλο εγχείρημα αναπτύχθηκε σε συνεργασία με την Japan Barbecue Association και αποτελεί μια υπηρεσία κατά παραγγελία, σε επιλεγμένους πελάτες.

Επιμέλεια: Λουκάς Παπαλάμπρος