Τα 5 supercars που έκαναν πάταγο τη δεκαετία 1980-1990
Η αυτοκινητοβιομηχανία είδε για πρώτη φορά τα περισσότερα supercars την δεκαετία του 1980. Τότε θριάμβευσαν…
Newsroom
26.03.2023 | 09:30
UPD:26.03.2023, 11:41
Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Η αυτοκινητοβιομηχανία είδε για πρώτη φορά τα περισσότερα supercars την δεκαετία του 1980. Τότε θριάμβευσαν μοντέλα όπως η Porsche 959, η Ferrari F40 και η Lamborghini Countach. Από πολλές απόψεις, αυτά τα κλασικά υπεραυτοκίνητα ξεσήκωσαν τον κόσμο με τα πρωτοποριακά σχέδια, την απίστευτη ισχύ και τις επιδόσεις που έλιωναν τα ελαστικά τους. Με την παγκόσμια οικονομία σε καλή κατάσταση και την αυξανόμενη όρεξη για εξωτικά αυτοκίνητα επιδόσεων, η τάση των supercar της δεκαετίας του ’80 μεγάλωσε στη δεκαετία του 1990. Ρίχνουμε μια ματιά στα 5, ίσως διασημότερα, supercars της χρυσής δεκαετίας.
Lamborghini Diablo: Ίσως το αυτοκίνητο που βρέθηκε ως αφίσα σε παιδικά δωμάτια, περισσότερο από κάθε άλλο. Η Diablo είχε έντονα χρώματα, πόρτες που άνοιγαν προς τα πάνω και έναν εκκωφαντικά δυνατό V12 κινητήρα 5.7 λτ. Ο συγκεκριμένος απέδιδε 491 άλογα και 590 Nm στην αρχική του μορφή με την ιπποδύναμη να ανεβαίνει στους 520 ίππους στην έκδοση SV. Το όχημα έκανε το 0-100 σε λιγότερο από 4.5 δευτ. με τελική που άγγιζε τα 334χλμ./ώρα. Μάλιστα η Diablo ήταν το πρώτο αυτοκίνητο που πέτυχε τελική πάνω από 321χλμ./ώρα.
Bugatti EB110 Super Sport: Η Bugatti EB 110 είναι ο καλύτερος ορισμός ενός υπεραυτοκινήτου της δεκαετίας του ’90 και ενός από τα πιο προηγμένα τεχνολογικά αυτοκίνητα χάρη στον τερατώδη κινητήρα V12. Με 612 άλογα, 0-100 σε 3.2 δευτ. και τελική στα 355χλμ./ώρα σόκαρε τον κόσμο. Κατασκευασμένο σε περιορισμένο αριθμό, το EB 110 SS είναι ένα από τα εξαιρετικά συλλεκτικά supercars της δεκαετίας του ’90, με τιμή που μπορεί να ξεπεράσει τα 2 εκατομμύρια δολάρια. Ήταν επίσης η τελευταία Bugatti ιταλικής παραγωγής πριν από την εξαγορά της εταιρείας.
Mercedes-Benz CLK GTR: Το Mercedes-Benz CLK GTR ήταν ένα ειδικό αυτοκίνητο που γεννήθηκε από την επιθυμία της Mercedes να κερδίσει την Porsche και τη Ferrari στο Πρωτάθλημα FIA GT. Κάτω από το καπό, η Mercedes – σε συνεργασία με την AMG – έβαλε έναν κινητήρα V12 6,2 λίτρων που απέδιδε 630 ίππους ως Coupe, 612 ίππους ως Roadster και 665 ίππους στην έκδοση Super Sport. Το αυτοκίνητο χρειαζόταν περίπου 3,6 δευτερόλεπτα για το 0-100 με τελική 320χλμ./ώρα. Η Mercedes παρήγαγε μόνο 28 μονάδες.
Ferrari F50: Μετά την παραγωγή της Ferrari F40, ενός αυτοκινήτου που έγινε πρωτοσέλιδο στη δεκαετία του 1980, η Ferrari δημιούργησε έναν θρυλικό διάδοχο, την F50. Ήταν η καλύτερη Ferrari της δεκαετίας του ’90 και μια από τις καλύτερες Ferrari όλων των εποχών. Σχεδιασμένη για να γιορτάσει την 50ή επέτειο της Ferrari, διέθετε πλαίσιο από ανθρακονήματα αλλά και έναν ατμοσφαιρικό V12 4.7 λτ. ο οποίος απέδιδε 519 ίππους και προέρχεται από τον V12 3,5 λίτρων που χρησιμοποιήθηκε στο 641 μονοθέσιο της Formula 1. Πετύχαινε το 0-100 σε 3.8 δευτ. έχοντας τελική στα 308χλμ./ώρα. Μόνο 349 F50 βγήκαν από τη γραμμή παραγωγής.
McLaren F1: Η McLaren F1 έγινε το απόλυτο supercar της δεκαετίας του ’90 και ένα από τα καλύτερα supercar όλων των εποχών. Τάραξε τον ανταγωνισμό τόσο πολύ που μόλις το 2005 η Bugatti Veyron ξεπέρασε τα ρεκόρ επιτάχυνσης και ταχύτητας της McLaren F1. Η προσοχή του Gordon Murray στη λεπτομέρεια και η εμμονή με την εξοικονόμηση βάρους είναι αυτά που μετέτρεψαν τη McLaren F1 στο πιο εμβληματικό supercar της δεκαετίας του ’90. Η ισχύς προερχόταν από έναν κινητήρα 6,1 λίτρων V12 που απέδιδε 626 ίππους και 696 Nm ροπής, ενώ η McLaren F1 LM υψηλών επιδόσεων αύξησε την τιμή στους 680 ίππους, καθιστώντας την το πιο ισχυρό supercar της δεκαετίας του ’90. Με χρόνο επιτάχυνσης 3,2 δευτερολέπτων για το 0-100 και τελική ταχύτητα 386χλμ./ώρα, η McLaren F1 ήταν το ταχύτερο αυτοκίνητο παραγωγής στον κόσμο.