Έπειτα από χρόνια κυριαρχίας, τα diesel αρχίζουν να υποχωρούν στην αγορά, με τους καταναλωτές να επιλέγουν αυτοκίνητα βενζίνης ή υβριδικά.
Όπως ανακοίνωσε επίσημα ο Σύνδεσμος Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), το διάστημα Ιανουαρίου – Ιουνίου 2017, οι πωλήσεις βενζινοκίνητων οχημάτων έφθασαν τις 3.658.088 μονάδες, με το μερίδιο αγοράς να αγγίζει το 48,5%. Αντίθετα, τα diesel σημείωσαν πτώση κατά 152.323 ταξινομήσεις, με το μερίδιο να μειώνεται από το 50,2% στο 46,3%.
Αυτή ήταν η πρώτη φορά από το 2009, που τα αυτοκίνητα βενζίνης ξεπέρασαν τα diesel στην Ευρώπη. Παράλληλα, αύξηση κατά 35% σε σχέση το αντίστοιχο περσινό διάστημα σημείωσαν τα υβριδικά, ηλεκτρικά, υγραεριοκίνητα και οχήματα φυσικού αερίου, κατέχοντας μερίδιο 5,2%.
Είναι ξεκάθαρο λοιπόν, ότι, κατασκευαστές και καταναλωτές κάνουν στροφή προς τους κινητήρες βενζίνης και τις εναλλακτικές μορφές καυσίμων, με το πετρέλαιο να περνά σταδιακά σε δεύτερη μοίρα.
Βέβαια, όπως τόνισε ο γενικός γραμματέας του ACEA, Erik Jonnaert, οι αρμόδιοι φορείς πρέπει να κατανοήσουν πως μια ξαφνική αλλαγή από την τεχνολογία diesel σε αυτή της βενζίνης, θα οδηγούσε σε αύξηση των εκπομπών ρύπων. Οπότε, η μετάβαση πρέπει να γίνει ομαλά και παράλληλα να ενθαρρυνθούν οι καταναλωτές προς την ηλεκτροκίνηση και την υβριδική τεχνολογία, θεσπίζοντας κατάλληλα κίνητρα και βελτιώνοντας τις υποδομές σε όλες τις χώρες της Ευρώπης.
Επιμέλεια: Λουκάς Παπαλάμπρος