Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Στα μέσα του 2024, η Fiat θα λανσάρει τη νέα γενιά του Fiat Panda με την αμιγώς ηλεκτρική έκδοση να κατασκευάζετε μακριά από την Ιταλία, στη Σερβία. Πιθανότητα στο εργοστάσιο που κατασκευάζεται τώρα το Fiat 500L, με τις δύο χώρες να έχουν υπογράψει μνημόνιο συνεργασίας. Μία κίνηση που ξεσήκωσε αντιδράσεις από τα εργατικά συνδικάτα της γειτονικής χώρας.
Ο CEO Olivier Francois μίλησε στο Autocar και δήλωσε πως το νέο μοντέλο θα προσφέρει λύσεις στην καθημερινότητα, με αρωγό τον προσιτό του χαρακτήρα και διατηρώντας το ίδιο πνεύμα με τις παλαιότερες εκδόσεις του αυτοκινήτου πόλης.
Στη Σερβία η κατασκευή του ηλεκτρικού Panda;
Ο πρόεδρος της Σερβίας Αλεξάνταρ Βούτσιτς δήλωσε ότι αναμένει από την Stellantis να κατασκευάσει τη νέα ηλεκτρική έκδοση του Fiat Panda, σε εργοστάσιο στο Kragujevac. Η δήλωση αυτή του Vucic έγινε λίγο μετά από την συνάντηση του με την πρωθυπουργό της Ιταλίας, Giorgia Meloni, αν και δεν προσδιορίστηκε η ακριβής ημερομηνία για την έναρξη της παραγωγής του Panda EV.
Τί γνωρίζουμε για το νέο Fiat Panda μέχρι τώρα
Το εικονιζόμενο concept έχει ήδη συμπληρώσει περισσότερα από τέσσερα χρόνια ζωής, αφού έκανε το ντεμπούτο του τον Μάρτιο του 2019 στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης. Όλα δείχνουν πως το νέο Panda θα του μοιάζει σε μεγάλο βαθμό. Το μήκος του λέγεται πως θα είναι περίπου στα 4μ. ενώ όσον αφορά το ηλεκτρικό σύνολο, το Panda EV θα βασίζεται στην πλατφόρμα Stellantis Smart Car που βρίσκεται κάτω από το Citroen e-C3. Στο e-C3, ένας μοναδικός ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 111 ίππους, επιτρέποντάς του να φτάσει τα 100χλμ./ώρα σε 11 δευτερόλεπτα και να αναπτύξει τελική ταχύτητα 135χλμ./ώρα. Το μικρό ηλεκτρικό Citroen χρησιμοποιεί μια μπαταρία φωσφορικού σιδήρου λιθίου 44 kWh. Υποψιαζόμαστε ότι το Panda EV θα προσφέρει παρόμοιες επιδόσεις και θα μπορούσε να έχει την ίδια μπαταρία, βοηθώντας να διατηρηθεί το κόστος χαμηλά, ενώ παράλληλα θα έχει αυτονομία περίπου 320 χλμ. καλύπτοντας τις αστικές ανάγκες με άνεση.