Έπειτα από κυριαρχία ετών, η Νορβηγία έχασε τα πρωτεία όσον αφορά στις πωλήσεις οχημάτων με εναλλακτικής τεχνολογίας κινητήρες, καθώς την προσπέρασε η Γερμανία.
Η γερμανική αγορά παραμένει με διαφορά η μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτου της Ευρώπης, με τις παραδόσεις νέων οχημάτων τον Μάρτιο να ανέρχονται στον εκπληκτικό αριθμό των 359.683 μονάδων. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ένωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτου (ACEA), το διάστημα Ιανουαρίου – Μαρτίου 2018 στη Γερμανία ταξινομήθηκαν 17.574 νέα ηλεκτρικά οχήματα, σημειώνοντας αύξηση 70%. Ανάμεσα σε αυτά περιλαμβάνονται αμιγώς ηλεκτροκίνητα και plug-in hybrid αυτοκίνητα.
Στην υπόλοιπη Ευρώπη η αύξηση έφθασε το 41% με 209.454 μονάδες, τη στιγμή που τα diesel χάνουν συνεχώς έδαφος. Οι κινητήρες βενζίνης παραμένουν η πιο δημοφιλής επιλογή κατέχοντας μερίδιο 55%.
Βέβαια, η Νορβηγία θεωρείται η πιο ευνοϊκή αγορά για τα ηλεκτροκίνητα οχήματα, μία χώρα πρότυπο σε παγκόσμιο επίπεδο, με την ηλεκτρική ενέργεια που παράγεται να προέρχεται μέσω υδροηλεκτρικών και αιολικών σταθμών. Μάλιστα, στόχος των κυβερνώντων της σκανδιναβικής χώρας είναι μέχρι το 2025 όλα τα καινούργια αυτοκίνητα που πωλούνται να είναι ηλεκτρικά ή plug-in hybrid.
Για να το επιτύχουν αυτό, θα θεσπίσουν μια σειρά έξτρα παροχών, εκτός από τις φοροαπαλλαγές, τη δωρεάν στάθμευση στο κέντρο των πόλεων, την ελεύθερη κυκλοφορία στις λεωφορειολωρίδες, την ελεύθερη διέλευση στα διόδια κι άλλα που ισχύουν τώρα.
Επιμέλεια: Λουκάς Παπαλάμπρος