Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Δεν φτάνει που οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν ανεβάσει τις τιμές σε όλα τα μοντέλα, υπάρχουν και οι κυβερνήσεις που κάνουν την απόκτηση ενός fun to drive μοντέλου (εξαιτίας του φόρου για τους ρύπους CO2), σχεδόν απίθανη.
Πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτό της Γαλλίας, όπου το Toyota GR Yaris έχει αρχική τιμή στα 46.300 ευρώ, μία τιμή που εναρμονίζεται αρκετά με τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές αγορές και τελικά στο ταμείο το ποσό ξεπερνά τις 100.000 ευρώ. Να θυμίσουμε πως το ανανεωμένο μοντέλο είναι ένα εξαιρετικά γρήγορο hot hatch το οποίο χρησιμοποιεί τον 3κύλινδρο turbo βενζινοκινητήρα 1.600κ.εκ. απόδοσης 280 ίππων και 390 Nm ροπής.
Γιατί από 46.000 ευρώ φτάνει στο ταμείο με τιμή 108.000 ευρώ;
Γιατί στη Γαλλία ισχύει κλιμακωτή οικονομική επιβάρυνση, ανάλογα με τους ρύπους. Κάτι που σημαίνει πως μέχρι τα 117gr.C02 δεν υπάρχει επιπλέον κόμιστρο, από αυτό το όριο και πάνω όμως οι προσαυξήσεις είναι τεράστιες. Έτσι, το Toyota GR Yaris που είναι εξοπλισμένο με χειροκίνητο κιβώτιο και έχει εκπομπές ρύπων στα 190gr.C02, επιβαρύνεται με φόρο 45.990 επιπλέον! Για αυτή λοιπόν την έκδοση ο υποψήφιος αγοραστής πρέπει να πληρώσει 92.290 ευρώ, ενώ για την αυτόματη έκδοση με ρύπους στα 210gr.C02, η τιμή φτάνει τα 108.800 ευρώ.
Το Toyota GR Yaris είναι αναμφισβήτητα ένα από τα κορυφαία και πιο διασκεδαστικά hot hatches το οποίο μπορεί να κάνει θαύματα. Αλλά να κοστίζει το ίδιο 46.000 ευρώ και άλλες 45.000 να είναι ο φόρος, είναι πραγματικό γελοίο. Μία πολιτική της Γαλλίας η οποία θα έπρεπε να θορυβήσει τον ιαπωνικό κολοσσό, μιας και εάν υιοθετηθεί κάτι αντίστοιχο και από τις άλλες χώρες, τότε θα αλλάξει σημαντικά η δυναμική. Πώς είναι δυνατόν να “τιμωρείς” ένα καλό αυτοκίνητο με τόσο ακραία οικονομική επιβάρυνση; Ουσιαστικά το βγάζεις εκτός ανταγωνισμού…
Αξίζει να διαβάσετε όλα τα νέα χαρακτηριστικά του ανανεωμένου Toyota GR Yaris πατώντας ΕΔΩ, στην εκτενή μας αναφορά στο μοντέλο. Ένα μοντέλο που φέρει το έμπειρο αγωνιστικό DNA της Toyota σε έναν… πύραυλο τσέπης.