Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Δεν είναι μυστικό ότι η Stellantis περνάει μία «ζόρικη» περίοδο, όπως και η VW. Ο όμιλος μόλις ανακοίνωσε μια πληθώρα οικονομικών στατιστικών στοιχείων για το τρίτο τρίμηνο τους έτους, με δύο συγκεκριμένα νούμερα να ξεχωρίζουν.
Τα έσοδα μειώθηκαν κατά 27% και οι αποστολές οχημάτων μειώθηκαν κατά 20%. Συγκεκριμένα, πρόκειται για 279.000 λιγότερα αυτοκίνητα σε σχέση με πέρυσι.
Αυτά είναι παγκόσμια στατιστικά στοιχεία, αλλά μια πιο προσεκτική ματιά δείχνει ότι το μεγάλο πρόβλημα εντοπίζεται στη Βόρεια Αμερική. Οι πωλήσεις εκεί είναι μειωμένες κατά 36% χάρη και στα μεγάλα αποθέματα των αντιπροσώπων εν μέσω χαμηλών πωλήσεων. Αυτό αντιπροσωπεύει το μεγαλύτερο μέρος της παγκόσμιας μείωσης μετρώντας τα 170.000 λιγότερα πουλημένα αυτοκίνητα,από τα συνολικά 279.000).
Ο οικονομικός διευθυντής Doug Ostermann δήλωσε «Εμείς στη Stellantis γνωρίζουμε ότι η υποχώρηση των αποτελεσμάτων του τρίτου τριμήνου του 2024, καθώς και η καθοδήγησή μας για το σύνολο του έτους, αντιπροσωπεύουν ένα επίπεδο επιδόσεων που δεν πλησιάζει ούτε κατά διάνοια τις δυνατότητές μας».
Ο διευθύνων σύμβουλος της Stellantis, Carlos Tavares, περιέγραψε μια άσχημη εικόνα για την εταιρεία νωρίτερα φέτος, κατηγορώντας τις επιχειρήσεις της Βόρειας Αμερικής για το φτωχό σχέδιο μάρκετινγκ για την προώθηση των πωλήσεων. Ωστόσο, αναγνώρισε επίσης ότι οι υψηλές τιμές και η οικονομική προσιτότητα των νέων οχημάτων αποτελούν προκλήσεις για τη Stellantis και ολόκληρη την αυτοκινητοβιομηχανία μιας και τα κόστη στην αλυσίδα ανεφοδιασμού έχουν εκτοξευθεί.
Μη ξεχνάμε όμως πως ο όμιλος Stellantis έχει υπό την ομπρέλα του όχι λιγότερες από 14 φίρμες (Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroen, Dodge, DS, Fiat, Jeep, Lancia, Maserati,Opel, Peugeot, Ram,Vauxhall) με μερικές από αυτές να πουλάνε ελάχιστα π.χ. Maserati και μερικές άλλες να σώζουν την παρτίδα όπως η Peugeot, η Citroen και η Opel που κρατούν τον όμιλο όρθιο πετυχαίνοντας εντυπωσιακά νούμερα χάρη κυρίως στα μικρά προσιτά τους μοντέλα.