Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Μετά τις ισχυρές πωλήσεις πέρυσι, ο όμιλος Stellantis θα ανταμείψει τους εργαζομένους της με μια παχιά επιταγή το 2024. Πιο συγκεκριμένα οι υπάλληλοι θα λάβουν συνολικά το επιβλητικό ποσό των 1,85 δις. ευρώ. Η εταιρεία δεν αναφέρει πόσοι άνθρωποι θα επωφεληθούν από τη συμφωνία για την κατανομή των κερδών, αλλά αναφέρει ότι περίπου το 95% του εργατικού δυναμικού της θα λάβει και ανάλογο bonus.
Αλλά δεν είναι μόνο καλά τα νέα. Καθώς η εταιρεία κινείται προς ένα ηλεκτρικό μέλλον, έχει δηλώσει πως θα περικόψει χιλιάδες θέσεις εργασίας. Τον Νοέμβριο του 2023, ο όμιλος Stellantis ανακοίνωσε πακέτα εθελοντικής εξαγοράς για 6.400 μισθωτούς υπαλλήλους στις Ηνωμένες Πολιτείες. Αυτό ακολούθησε μια προηγούμενη ανακοίνωση τον Απρίλιο σχετικά με πακέτα εθελούσιας εξόδου που προσφέρθηκαν σε 33.500 εργαζόμενους στις ΗΠΑ, συμπεριλαμβανομένων 31.000 ωρομίσθιων εργαζομένων και 2.500 μισθωτών.
Παρόμοια κατάσταση εκτυλίσσεται στην Ευρώπη, όπου οι περικοπές θέσεων εργασίας αποτελούν συνεχή ανησυχία εν μέσω της στροφής της βιομηχανίας προς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Στα τρία χρόνια από τη συγχώνευση, ο γιγαντιαίος όμιλος Stellantis έχει καταργήσει περίπου 7.000 θέσεις εργασίας μόνο στην Ιταλία. Αυτό παρά τη δέσμευση της εταιρείας να διατηρήσει ζωντανές και τις 14 μάρκες, συμπεριλαμβανομένης της Lancia.
Η νέα Ypsilon, που παρουσιάστηκε χθες, σηματοδοτεί την αναγέννηση της προβληματικής μάρκας και αποτελεί σημαντικό ορόσημο, καθώς είναι το πρώτο ηλεκτρικό όχημα της Lancia και ένα από τα 18 EV που σχεδιάζει να κατασκευάσει ο όμιλος φέτος. Η εταιρεία σκοπεύει να επεκτείνει περαιτέρω τις ηλεκτρικές προσφορές της, με στόχο να έχει 48 αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα στο χαρτοφυλάκιό της μέχρι το τέλος του 2024.