Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι εντελώς αθόρυβα και ουσιαστικά ο μοναδικός ήχος που ακούγεται είναι αυτός της κύλισης από τα ελαστικά και του αέρα στις υψηλές ταχύτητες.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Αρχικά εκδηλώθηκαν ανησυχίες για το γεγονός πως δεν θα τα ακούνε οι πεζοί και θα υπάρχουν ατυχήματα. Ήδη πολλά ηλεκτρικά εφοδιάζονται με ήχο ανάλογο των θερμικών κινητήρων, ενώ μερικά μοντέλα (όπως το νέο Volvo EX30), στις χαμηλές ταχύτητες κίνησης παίζουν μουσική με εξωτερικά ηχεία για να τα αντιλαμβάνονται οι πεζοί.

Εάν πούμε πως το ηχητικό «πρόβλημα» λύθηκε, πολλοί θα συνεχίσουν να λένε πως «ναι έχουν επιδόσεις τα ηλεκτρικά αλλά δεν το νιώθεις στο αμάξι». Ο όμιλος Stellantis έρχεται να το λύσει και αυτό.

Μια πατέντα που κατατέθηκε πέρυσι από την Stellantis παρουσιάζει ένα νέο σύστημα Ενεργητικής Ενίσχυσης Ήχου (ASE) και Ενεργητικής Ενίσχυσης Συστήματος Δονήσεων (AVE), τα οποία έχουν ως στόχο να επαναφέρουν την αίσθηση ενός muscle car, στην ηλεκτρική εποχή. Το δίπλωμα ευρεσιτεχνίας, το οποίο κατατέθηκε στον Παγκόσμιο Οργανισμό Πνευματικής Ιδιοκτησίας (WIPO), αναφέρεται συγκεκριμένα στα muscle cars, γεγονός που καθιστά βέβαιο ότι μία από τις προβλεπόμενες εφαρμογές των συστημάτων ASE και AVE θα είναι το αμιγώς ηλεκτρικό Dodge Charger Daytona.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ενώ η Dodge έχει ήδη παρουσιάσει την εξάτμιση Fratazonic Chambered Exhaust που έχει ως στόχο να παράγει τεχνητές νότες εξάτμισης για το Charger Daytona, το σύστημα ASE/AVE – αν χρησιμοποιηθεί – θα πάει την εμπειρία ένα επίπεδο παραπέρα. Το AVE στοχεύει στην αναδημιουργία των δονήσεων που αισθάνεστε ότι θα βιώνατε κανονικά με ένα όχημα εσωτερικής καύσης – πιθανότατα ένα muscle car με ένα μεγάλο παλιό V8.

Το στοιχείο ASE προσθέτει εσωτερικά και εξωτερικά ηχεία, εκτός από την “εξάτμιση”, που θα αντιδρούν σε αισθητήρες που παρακολουθούν παραμέτρους όπως η ταχύτητα του κινητήρα, η επιτάχυνση, η ταχύτητα των τροχών και η ροπή. Παραλλαγές αυτού του συστήματος έχουν χρησιμοποιηθεί και στο παρελθόν σε αυτοκίνητα, με πολλά EV και ICE να διοχετεύουν τεχνητούς θορύβους κινητήρα στην καμπίνα στο παρελθόν. Ωστόσο, το στοιχείο των δονήσεων θα μπορούσε να προσθέσει μια επιπλέον διάσταση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα επιδόσεων.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης