Επιμέλεια: Στέφανος Παπαδόπουλος
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες ερευνούν, εξελίσσουν και αποφασίζουν όσο πιο ορθά και γρήγορα μπορούν για το αύριο. Το μέλλον δείχνει πως θα είναι στο μεγαλύτερο βαθμό ηλεκτρικό και επειδή προς το παρόν το κόστος ενός τέτοιου αυτοκινήτου είναι… «τσουχτερό» για πολλές τσέπες, δημιουργούνται συμμαχίες.
Εάν δεν αναπτυχθούν συνεργασίες, όπως αυτή της Stellantis με την LG Energy Solution, τα πράγματα θα γίνονται ολοένα και δυσκολότερα, διότι ο ανταγωνισμός «σκληραίνει» και οι τιμές πρέπει να πέσουν κι άλλο. Οι δύο εταιρείες ανακοίνωσαν τη σύμπραξή τους για μια νέα κοινοπραξία, με σκοπό την παραγωγή στοιχείων μπαταριών και μπαταριών στη Β. Αμερική.
Πρόθεση των δύο ομίλων είναι η δημιουργία ενός νέου εργοστασίου, μέσα από το οποίο θα επιτευχθεί ο στόχος που έχουν θέσει έως το 2030. Το 40% των πωλήσεων στις ΗΠΑ, πρέπει να αφορά εξηλεκτρισμένα μοντέλα. Βάσει του παρόντος σχεδίου, η έναρξη της λειτουργίας έχει προγραμματιστεί για το πρώτο τρίμηνο του 2024.
Οι μπαταρίες που θα παράγονται, θα εφοδιάζουν τα εργοστάσια συναρμολόγησης της Stellantis στις Η.Π.Α., στον Καναδά και στο Μεξικό. Θα τοποθετούνται στα plug-in hybrid αυτοκίνητα και τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, που θα πωλούνται από τις μάρκες του ομίλου.
Η Stellantis θέλει να επενδύσει περισσότερα από 30 δισεκατομμύρια ευρώ μέχρι το 2025, στην ηλεκτροκίνηση και την ανάπτυξη λογισμικού. Στις προθέσεις των υπευθύνων είναι μεταξύ άλλων, η παραγωγή της 4ης γενιάς του αυτόματου κιβωτίου των 8 σχέσεων, που εφοδιάζει τα νέα plug-in hybrid Jeep Wrangler 4xe και Grand Cherokee 4xe.
Το μόνο που δεν έχει διευκρινιστεί μέχρι τούτη την ώρα, είναι η τοποθεσία των νέων εγκαταστάσεων, αλλά είναι θέμα χρόνου. Αξιολογούνται σημεία και περισσότερες πληροφορίες θα ανακοινωθούν στο προσεχές διάστημα. Πάντως, η δημιουργία της νέας μονάδας παραγωγής, αναμένεται να ξεκινήσει το δεύτερο τρίμηνο του 2022.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Αυτό είναι το plug-in υβριδικό Jeep Grand Cherokee 4xe
Η αυτοκινητοβιομηχανία Stellantis διακόπτει την παραγωγή της στη Βιέννη λόγω έλλειψης ημιαγωγών