Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Εάν ένα αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης «μείνει» στο δρόμο, είτε λόγω έλλειψης καυσίμου είτε μηχανικής βλάβης, μπορούμε να το σπρώξουμε με τα χέρια, να το τραβήξουμε με σχοινί και να το ρυμουλκήσουμε χωρίς να προκληθούν έξτρα βλάβες.
Στην περίπτωση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου όμως, κάτι τέτοιο δεν είναι εφικτό. Είτε το EV ακινητοποιηθεί λόγω έλλειψης ρεύματος, είτε για κάποια άλλη μηχανική βλάβη, η μετακίνηση του είναι μία δύσκολη υπόθεση. Το θέμα έγκειται στο γεγονός πως εάν περιστραφούν οι τροχοί του, επειδή θα γίνει ανάκτηση ενέργειας και θα παραχθεί ρεύμα, αυτό το ρεύμα μπορεί να δημιουργήσει σοβαρές βλάβες στα ηλεκτρονικά του συστήματα, στην μπαταρία, ίσως ακόμα και στον ίδιο τον ηλεκτροκινητήρα.
Πώς γίνεται η ρυμούλκηση ενός ηλεκτρικού;
Ένα ακινητοποιημένο ηλεκτρικό όχημα πρέπει να φορτωθεί επάνω σε γερανό. Εάν μπορεί να μπει η «νεκρά» και να λυθεί το χειρόφρενο, τότε μπορούμε να το σπρώξουμε για ελάχιστα μέτρα και με πολύ αργό ρυθμό στο γερανό. Εάν δεν μπορεί να επιλεχθεί η νεκρά ή το χειρόφρενο δεν λύνεται, τότε η μεταφορά του στον γερανό γίνεται αναγκαστικά με τα ειδικά ροδάκια που τοποθετούνται κάτω από τις κανονικές ρόδες και αναλαμβάνουν τη μεταφορά, ή με υδραυλικό βραχίωνα που το φορτώνει αυτόματα.
Αυτό που πρέπει να θυμάστε είναι πως εάν κινείστε με ηλεκτρικό όχημα και για οποιαδήποτε λόγο μείνει, τότε πρέπει να φορτωθεί σε γερανό και να μην ρυμουλκηθεί με τους τροχούς του να ακουμπούν στο έδαφος και να περιστρέφονται.
Στο παρακάτω βίντεο φαίνεται η χρήση και η αποτελεσματικότητα που έχουν τα ροδάκια.