Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Οσμή μεγάλου σκανδάλου στην οικογένεια της BMW καθώς η Ομοσπονδιακή Αρχή Μεταφορών της Γερμανίας (ΚΒΑ), μετά από καταγγελία περιβαλλοντικής οργάνωσης, φαίνεται να εντόπισε σε diesel BMW X3, λογισμικό που «πείραζε» τις ενδείξεις εκπομπών αζώτου (NOx).

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Πρόκειται για την diesel BMW X3 γενιά F25 για τα μοντέλα που πέρασαν την γραμμή παραγωγής από το 2010 έως το 2014. Εντοπίσθηκε ειδικό λογισμικό το οποίο επέτρεπε στα οχήματα να εκπέμπουν στο δρόμο περισσότερους ρύπους από τους επιτρεπόμενους.

Όπως αναφέρθηκε προηγουμένως, η KBA ξεκίνησε την έρευνά της ως απάντηση στις αποκαλύψεις μιας περιβαλλοντικής οργάνωσης, η οποία ανακάλυψε ότι η X3 xDrive 20d υπερέβαινε τα νόμιμα όρια εκπομπών NOx. Το εν λόγω σύστημα ελέγχου εκπομπών του οχήματος χειραγωγήθηκε ώστε να μειώνει την απόδοση όταν ενεργοποιείται ο κλιματισμός. Αυτό θα μπορούσε να επιτρέψει την εξαπάτηση κατά τη διάρκεια των δοκιμών εκπομπών, καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες συνήθως διεξάγουν δοκιμές με απενεργοποιημένο τον κλιματισμό.

Η αρχή διαπίστωσε επίσης ότι τα εν λόγω οχήματα μειώνουν την αποτελεσματικότητα του συστήματος μετεπεξεργασίας των καυσαερίων τους σε θερμοκρασίες μικρότερες από 18 βαθμούς Κελσίου, γεγονός που επίσης παραβιάζει τους κανονισμούς.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Τα μοντέλα που φαίνεται να έχουν πειραγμένο λογισμικό είναι πάνω από 33.000 στη Γερμανία και πάνω από 150.000 σε όλη την Ευρώπη.

Η BMW αναγνώρισε ένα πιθανό ζήτημα σχετικά με την ανθεκτικότητα ορισμένων εξαρτημάτων του συστήματος μετεπεξεργασίας καυσαερίων και δήλωσε έτοιμη να συνεργαστεί με τις αρχές.

Μέχρι στιγμής, η X3 είναι το μόνο όχημα που έχει εντοπιστεί ως προβληματικό από τη γερμανική ρυθμιστική αρχή. Ωστόσο, το crossover είναι εξοπλισμένο με τον πετρελαιοκινητήρα N47D20, ο οποίος έχει χρησιμοποιηθεί σε πολλά άλλα μοντέλα της BMW.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης