Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Ο ισχυρός άνδρας του ομίλου Stellantis δήλωσε πως το βάρος των μπαταριών που χρησιμοποιούνται από τα ηλεκτρικά οχήματα πρέπει να μειωθεί σημαντικά για να γίνουν πιο φιλικά προς το περιβάλλον και να λυθούν τα προβλήματα έλλειψης λιθίου.
Μιλώντας πρόσφατα στο Φόρουμ Freedom of Mobility της Stellantis, ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου αυτοκινήτων Carlos Tavares σημείωσε ότι τα σημερινά ηλεκτρικά αυτοκίνητα με αυτονομία περίπου 400 χλμ. απαιτούν περίπου 500 κιλά επιπλέον πρώτων υλών σε σχέση με τα συμβατικά οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Πιο συγκεκριμένα δήλωσε: «Από περιβαλλοντική άποψη δεν νομίζω ότι έχει νόημα να έχουμε τόσο βαριές μπαταρίες. Νομίζω ότι μέσα στην επόμενη δεκαετία θα είμαστε σε θέση να μειώσουμε το βάρος του πακέτου μπαταριών κατά 50%».
Το απόλυτο all-in στα ηλεκτρικά
Αν και ο Tavares δεν είπε ακριβώς πώς η Stellantis σχεδιάζει να μειώσει το βάρος των μπαταριών, ο όμιλος κάνει all-in προς την ηλεκτροκίνηση. Η εταιρεία ελπίζει ότι το 100% των πωλήσεών της στην Ευρώπη μέχρι το τέλος της δεκαετίας θα αφορά αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα, ενώ πιστεύει ότι τα EV θα αντιπροσωπεύουν το 50% των πωλήσεών της στις Ηνωμένες Πολιτείες. Στόχος της είναι επίσης να πουλά 5 εκατομμύρια EV ετησίως μέχρι το 2030 και για αυτό το σκοπό θα παρουσιάσει περισσότερα από 75 ηλεκτρικά μοντέλα μέχρι το τέλος της δεκαετίας.
Στη βάση των ηλεκτρικών της μάρκας θα βρίσκονται τέσσερις πλατφόρμες οχημάτων, οι οποίες ονομάζονται STLA Small, Medium, Large και Frame, η τελευταία από τις οποίες υιοθετεί σχεδιασμό με αμάξωμα πάνω σε πλαίσιο. Η Stellantis εργάζεται επίσης πάνω σε τρεις διαφορετικές μονάδες ηλεκτρικής κίνησης, δύο χημικές κατηγορίες κυψελών μπαταρίας, διαμορφώσεις μπροστινής-πίσω και τετρακίνησης και θα παραδώσει EVs με αυτονομία που θα κυμαίνεται μεταξύ 500-800χλμ.