Οι εταιρίες αυτοκινήτων από τα τέλη Ιουλίου είχαν κλείσει σχεδόν όλες τις εκκρεμότητες που είχαν με τις παραγγελίες πελατών και έτσι ο Αύγουστος ήταν στην ουσία ένας νεκρός μήνας. Μπορεί οι εκθέσεις αυτοκινήτων να μην έκλεισαν ποτέ – μόνο το τριήμερο του 15αυγουστου κατέβασαν ρολά- ωστόσο φέτος ο κόσμος προτίμησε να χαλαρώσει στις παραλίες και να αφήσει την αναζήτηση καινούργιου οχήματος για τον Σεπτέμβριο.
Ο Αύγουστος στις ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων ήταν πεσμένος κατά 21.4% σε σχέση με τις αντίστοιχες ταξινομήσεις που έγιναν το 2023.
Με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων τον περασμένο μήνα και από την αρχή του έτους έχουν ως εξής:
Φέτος τον Αύγουστο ταξινομήθηκαν 8.153 καινούργια Ι.Χ ενώ τον Αύγουστο του 2023 ταξινομήθηκαν 10.368. Αυτό σε ποσοστά μεταφράζεται – 21.4%. Μεγάλη αύξηση της τάξεως του +461.9% σημειώθηκε στα καινούργια λεωφορεία. Άλλωστε αυτό φάνηκε αμέσως αφού στους κεντρικούς δρόμους της Αττικής εμφανίσθηκαν τα ηλεκτρικά λεωφορεία.
Μπορεί μεμονωμένα να είχαμε πτώση στις ταξινομήσεις των νέων Ι.Χ αυτοκινήτων όμως αν πιάσουμε από τον Ιανουάριο 2024 μέχρι τις 31 Αυγούστου 2024 θα δούμε ότι υπάρχει άνοδος της τάξεως του +5.7% σε σύγκριση με το αντίστοιχο περσυνό διάστημα. Φέτος ταξινομήθηκαν 98.378 ενώ το 2023 ταξινομήθηκαν 93.109 Ι.Χ
Οι πελάτες του Αυγούστου προσαρμόστηκαν σ αυτά που η αγορά προστάζει. Και τί είναι αυτό; Είναι οι κατηγορίες των αυτοκινήτων. Τα Segment δηλαδή που τη μερίδα του λέοντος κέρδισε και πάλι η B-TOTAL κατηγορία με ποσοστό 58.7% έναντι 51.4 % που είχε το 2023. Η αμέσως επόμενη κατηγορία με ποσοστό 24.5% είναι η C-TOTAL.
Για ακόμη μια φορά τα υβριδικά αυτοκίνητα ( HEV) πέτυχαν τις υψηλότερες ταξινομήσεις με ποσοστό 48.3%. Ακολουθούν τα αυτοκίνητα με κινητήρες βενζίνης σε ποσοστό 32.7% και στην τρίτη θέση βρίσκονται τα BEV- PHEV δηλαδή τα επαναφορτιζόμενα αυτοκίνητα με ποσοστό 12.3%.
Η ΕΕ πάντα δίνει στοιχεία με κάποια καθυστέρηση. Την ώρα που στην Ελλάδα ανακοινώνουν τις ταξινομήσεις του μήνα που πέρασε στην Ευρώπη δίνουν τις ταξινομήσεις που έγιναν δύο μήνες πρίν. Σε επίπεδο ΕΕ, με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (www.acea.be), η αγορά των επιβατικών κινήθηκε για τον Ιούλιο ως εξής:
(1) ΕΕ των 27.
(2) Μέλη της ΕΕ ως το 2004.
(3) Νορβηγία, Ισλανδία και Ελβετία.