Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Εδώ και αρκετό καιρό γίνεται μεγάλη συζήτηση γύρω από την αλματώδη εξέλιξη των ηλεκτρικών αυτοκινήτων που κατασκευάζουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες της Κίνας. Μία χώρα με πληθυσμό άνω του 1.3 δις., η οποία μετράει εκατοντάδες διαφορετικές φίρμες και εγχώρια νούμερα πωλήσεων που προκαλούν τρόμο και ανησυχία στην δική μας αγορά.
Ο ασιατικός γίγαντας εξελίσσεται γρήγορα σε ισχυρό εξαγωγέα αυτοκινήτων χάρη στην τεράστια παραγωγική του ικανότητα, τους σχετικά χαμηλούς μισθούς και το γεγονός ότι έχει μάθει πολλά από τους δυτικούς κατασκευαστές εδώ και τουλάχιστον 20 χρόνια. Σήμερα, η αυτοκινητοβιομηχανία της Κίνας μπορεί εύκολα να γίνει ο νούμερο ένα εξαγωγέας στον κόσμο, μπροστά από την Ιαπωνία. Θα γίνει όμως;
Η απόβαση των EV made in China
Αυτό ισοδυναμεί με 85.900 πωλήσεις που καταγράφηκαν μεταξύ Ιανουαρίου και Απριλίου, την ώρα που οι συνολικές πωλήσεις στην Ευρώπη την ίδια περίοδο άγγιξαν τα 2.7εκατ. μονάδες. Ποσοστιαία, πρόκειται για μια εντυπωσιακή αύξηση 102% από την ίδια περίοδο του 2022. Όμως, παρά την αύξηση της προσφοράς και τις σχετικά ανταγωνιστικές τιμές, οι Ευρωπαίοι καταναλωτές εξακολουθούν να είναι διστακτικοί απέναντι σε αυτές τις νέες μάρκες.
Το ερώτημα που παραμένει είναι πόσο καιρό θα χρειαστούν οι κινεζικές μάρκες για να επιλύσουν τα προβλήματα φήμης που έχουν στο εξωτερικό. Η τιμολόγηση μπορεί να είναι ένας καλός τρόπος για την προσέλκυση πελατών. Αλλά αυτό από μόνο του δεν θα είναι αρκετό για να αλλάξει η αρνητική αντίληψη που έχουν πολλοί άνθρωποι σε όλο τον κόσμο για τα κινεζικά αυτοκίνητα.