Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Η απόφαση της Volkswagen να τερματίσει τις ρωσικές της επιχειρήσεις ως απάντηση στον πόλεμο στην Ουκρανία, έτυχε ψυχρής υποδοχής από τους Ρώσους συνεργάτες της, αλλά τελικά τα πράγματα βρήκαν τη νομική οδό. Ρωσικό δικαστήριο πάγωσε τα περιουσιακά στοιχεία της Volkswagen στη χώρα, εμποδίζοντας τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία να πουλήσει και να αποχωρήσει.
Η ρωσική αυτοκινητοβιομηχανία GAZ είχε μια συμφωνία με τη VW για την παραγωγή οχημάτων στις εγκαταστάσεις της στο Νίζνι Νόβγκοροντ, αλλά η VW κατήγγειλε τη συμφωνία τον Αύγουστο του 2022, μια κίνηση που λέει η GAZ έθεσε τις δραστηριότητές της σε κίνδυνο. Το Reuters αναφέρει ότι η GAZ κατέθεσε νομικά έγγραφα ζητώντας αποζημίωση 15,6 δισεκατομμυρίων ρούβλια (198 εκατομμύρια δολάρια) με το δικαστήριο να δεσμεύει όλα τα περιουσιακά στοιχεία της VW στη Ρωσία μέχρι να διευθετηθεί η υπόθεση.
Αυτή η απόφαση είναι ένα σημαντικό οδόφραγμα στις προσπάθειες της Volkswagen να πουλήσει τα περιουσιακά της στοιχεία και να φύγει από τη χώρα. Άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν ήδη αναγκαστεί να δεχτούν μεγάλες ζημιές ώστε να αποχωρήσουν. Όταν η Renault έφυγε από τη Ρωσία πέρυσι, πούλησε το μερίδιό της στο Autovaz της χώρας στο ρωσικό κράτος για ένα μόνο ρούβλι, παρά την αξία της που είχε προηγουμένως αποτιμηθεί στα 2,35 δισεκατομμύρια δολάρια.
Νωρίτερα αυτή την εβδομάδα, η Skoda δήλωσε ότι ήταν κοντά στην ολοκλήρωση της πώλησης των δικών της περιουσιακών στοιχείων στη Ρωσία, μια διαδικασία που είναι πολύ πιο περίπλοκη από ό,τι πριν από την εισβολή των στρατευμάτων του Βλαντιμίρ Πούτιν στην Ουκρανία. Οι εταιρείες που προέρχονται από χώρες που έχουν επιβάλει κυρώσεις στη Ρωσία και επομένως θεωρούνται μη φιλικές πρέπει τώρα να κερδίσουν την έγκριση από την κυβέρνηση της Ρωσίας προτού προχωρήσει οποιαδήποτε πώληση.