Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Με τον τομέα της ενέργειας και των καυσίμων να έχει δεχθεί το μεγαλύτερο πλήγμα από τον πόλεμο στην Ουκρανία, συνολικά έξι φορείς συνέταξαν μια επιστολή στην οποία, ούτε λίγο ούτε πολύ, προτείνουν να μειωθούν τα όρια ταχύτητας στους αυτοκινητόδρομους για να μειωθεί η ζήτηση στα καύσιμα.
Η εν λόγω επιστολή στάλθηκε στους Ευρωπαίους επιτρόπους που είναι αρμόδιοι για την ενέργεια και τις μεταφορές και ξεκαθαρίζει πως, εάν γίνει μείωση κατά 10 χλμ./ώρα στα όρια ταχύτητας των αυτοκινητόδρομων στην Ευρώπη, θα εξοικονομηθούν περίπου 290.000 βαρέλια πετρελαίου από τα αυτοκίνητα και 140.000 από τα φορτηγά, την ημέρα.
Μάλιστα, αυτή η μείωση των ορίων ταχύτητας προτείνεται ακόμα και για τους επαρχιακούς αλλά και αστικούς δρόμους. Παράλληλα, στην επιστολή περιλαμβάνονται και άλλες προτάσεις οι οποίες θα βοηθήσουν στη σταδιακή απεξάρτηση από το ρωσικό πετρέλαιο. Μερικές από αυτές είναι οι Κυριακές χωρίς αυτοκίνητο εντός των πόλεων, η μείωση των εισιτηρίων στα ΜΜΜ και η εργασία από το σπίτι (τηλεργασία) τη μισή εβδομάδα.
Σύμφωνα με τους ειδικούς, εάν όλα τα παραπάνω εφαρμοστούν, τότε όχι μόνο γίνεται να μειωθεί κατά 2,7 εκατομμύρια βαρέλια πετρελαίου η καθημερινή ζήτηση, αλλά θα έχουμε και λιγότερους θανάτους από τροχαία στην ευρωπαϊκή επικράτεια.
Δεν είναι μυστικό πως η Ευρώπη ψάχνει τρόπους να απεξαρτηθεί ενεργειακά όσο περισσότερο γίνεται, όμως φαίνεται πως το μπαλάκι για ακόμη μία φορά πέφτει στον πολίτη – καταναλωτή. Εσάς πώς σας φαίνεται αυτό το μέτρο; Σίγουρα, εάν εφαρμοστεί σε ευρωπαϊκές πόλεις όπου σέβονται τα όρια ταχύτητας ακόμα και στους επαρχιακούς δρόμους, θα υπάρξει ριζική αλλαγή. Στην Ελλάδα, όμως, ποιος δίνει ακόμα βάση στα όρια;