Επιμέλεια:Περικλής Χαλάτσης
Μετά από 1.800 δύσκολα χιλιόμετρα,τα πληρώματα που συμμετείχαν στο φετινό ιστορικό αγώνα «1000 Miglia» επέστρεψαν στη Brescia. Και φυσικά εκεί είχε στηθεί μια πανηγυρική γιορτή.
Σε αυτό το ξεχωριστό μαραθώνιο, νίκη θεωρείται ακόμη και ο τερματισμός.Τόσο για τα αυτοκίνητα όσο και για τα πληρώματα οι ρυθμοί είναι εξαντλητικοί.
Νίκη για την Alfa Romeo
Λίγο πριν από τα 111α γενέθλια της, η Alfa Romeo πανηγύρισε ακόμα μια νίκη στον αγώνα.Αυτή τη φορά το πλήρωμα με τους Vesco και Salvinelli έφερε πρώτη -μετά την κλασσική διαδρομή από τη πόλη της Λομβαρδίας στη Ρώμη και επιστροφή στη Brescia- την Alfa Romeo 6C 1750 Super Sprint του 1929.
Τον «ομορφότερο αγώνα του κόσμου» όπως είχε πει και ο Ανιέλι, ολοκλήρωσε και ο Πρόεδρος της Stellantis, κ. John Elkann, ο οποίος μαζί με τη σύζυγο του, κ. Lavinia Borromeo, οδήγησαν μια σπάνια Alfa Romeo 1900 Super Sprint.
Ο John Elkann μετα τον τερματισμό δήλωσε:
«Είμαστε ευτυχείς που φτάσαμε στον τερματισμό στην Brescia και είδαμε τα κλασσικά μοντέλα της Stellantis να κυριαρχούν στο φετινό αγώνα. Είμαστε επίσης ευχαριστημένοι με την πρόοδο μας. Μέρα με την ημέρα βελτιώναμε την απόδοση μας και γνωρίζαμε καλύτερα την Alfa Romeo μας, ένα πραγματικά εξαιρετικό αυτοκίνητο. Παλέψαμε ώστε να ακολουθήσουμε με ακρίβεια το πλάνο και παράλληλα να απολαύσουμε το τοπίο. Τα καταφέραμε και είμαστε πολύ περήφανοι για τη νίκη της Alfa Romeo.»
Στον αγώνα συμμετείχαν τέσσερα αυτοκίνητα από τη συλλογή της Alfa Romeo. Kαι αυτά ήταν:
* 6C 1500 Super Sport (1928)
* 1900 Sport Spider (1954)
* 2000 Sportiva (1954)
* 1900 Sport Spider (1956)
Και τα τέσσερα αυτά αυτοκίνητα άφησαν ανεξίτηλη τη σφραγίδα τους στο πέρασμά τους. Όπως τότε κάποιες δεκαετίες πίσω έτσι και τώρα κατάφεραν να φτάσουν στον τερματισμό και να κάνουν υπερήφανα τα σύγχρονα πληρώματά τους.
Το ιστορικό «1000 Miglia» αποτελεί μια σύνδεση της ιστορίας του αυτοκινήτου με το μέλλον της αυτοκίνησης. Η σύγχρονη Giulia GTAm που συνόδευε τα κλασσικά αυτοκίνητα αποτελεί και η ίδια μια νοητή γέφυρα μεταξύ της κλασσικής Giulia «Gran Turismo Allegerita» που εξέλιξε η Autodelta τo 1965 και της νέας εποχής, όπου ένας κινητήρας Bi-Turbo V6 απόδοσης 540 ίππων, εφοδιάζει μια βάση κορυφαία τεχνολογίας.
Το αυτοκίνητο αυτό εξελίχθηκε σε συνεργασία με τους οδηγούς της Alfa Romeo Racing ORLEN Formula 1, Antonio Giovinazzi και Kimi Räikkönen.
Το τμήμα Heritage της Stellantis, σκοπό έχει τη διατήρηση και την προώθηση της ιστορικής κληρονομιάς των Ιταλικών μαρκών του Ομίλου. Τη φετινή χρονιά, ο Επικεφαλής του τμήματος Heritage, σχεδιαστής αυτοκινήτων, κ. Roberto Giolito, συμμετείχε και ο ίδιος στον αγώνα με μια πανέμορφη, Alfa Romeo 1900 Sport Spider.
Τον αγώνα αυτό που είναι ένας ισχυρός δεσμός μεταξύ της παράδοσης και του μέλλοντος υποστήριξε η Alfa Romeo, με τις νέες Giulia, Stelvio, αλλά και τις συλλεκτικές Giulia GTA και GTAm που συνόδευσαν αυτό το ξεχωριστό κομβόι αυτοκινήτων.