Ακούγοντας το όνομα Nissan, το μυαλό όλων πηγαίνει στα αυτοκίνητα, όπως τα Qashqai, Juke και X-Trail. Ελάχιστοι γνωρίζουν ότι η ιαπωνική φίρμα είναι κορυφαία προμηθεύτρια και στις κάμερες στην Ευρώπη.

Σε λιγότερο από δύο χρόνια, η Nissan έχει εγκαταστήσει περισσότερες από 2.000.000 κάμερες στη γκάμα των μοντέλων της, ξεπερνώντας σε πωλήσεις ακόμα και τους μεγαλύτερους κατασκευαστές καμερών στον κόσμο.

Πιο συγκεκριμένα, τα δημοφιλή crossover της εταιρείας που αναφέραμε παραπάνω, αντιπροσωπεύουν πάνω από 1,9 εκατομμύρια πωλήσεις καμερών. Στις κορυφαίες εκδόσεις μάλιστα διαθέτουν τέσσερις ευρυγωνικές κάμερες, ως μέρος του εξοπλισμού του συστήματος Around View Monitor (AVM). Η τεχνολογία αυτή, παρέχει πανοραμική άποψη 360 μοιρών, γεγονός που βοηθά τον οδηγό να επιβεβαιώσει οπτικά τη θέση του οχήματος στο χώρο, καθιστώντας τους σχετικούς ελιγμούς πολύ πιο εύκολους και ασφαλείς.

Τα Qashqai και X-Trail, διαθέτουν (ανάλογα με το επίπεδο εξοπλισμού) μια πρόσθετη κάμερα τοποθετημένη στο εμπρός παρμπρίζ που χρησιμοποιείται για ένα εύρος λειτουργιών υψηλής τεχνολογίας, όπως η αναγνώριση των οδικών σημάτων και η αυτόματη ρύθμιση της δέσμης των φώτων. Επίσης, συστήματα καμερών προσφέρουν τη δυνατότητα «έξυπνη στάθμευσης, μαζί με ένα πακέτο λειτουργιών που απαρτίζουν τo Safety Shield (Ασπίδα Ασφάλειας), όπως το Blind Spot Warning και το Moving Object Detection. Αξίζει να σημειωθεί ότι, ένα από τα πιο έξυπνα χαρακτηριστικά του Safety Shield, αποτελεί η αυτοκαθαριζόμενη πίσω κάμερα, η οποία ανιχνεύει πότε ο φακός είναι βρώμικος και τον καθαρίζει αυτόματα.

Με τις πωλήσεις των crossover να αυξάνονται συνεχώς, η Nissan προβλέπει ότι η ζήτηση για τις κάμερες στα μοντέλα της θα φτάσει τις 10 εκατομμύρια μονάδες, μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια. Οι μηχανικοί της εταιρείας, εργάζονται ήδη για την κάμερα της επόμενη γενιάς, όπως αυτή παρουσιάστηκε πρόσφατα στον εξοπλισμό του πρωτότυπου Gripz. Συγκεκριμένα, δύο κάμερες είναι ενσωματωμένες στους προβολείς του μοντέλου, επιτρέποντας το live streaming στο διαδίκτυο από τις εξορμήσεις του αυτοκινήτου, εντός και εκτός δρόμου.


Επιμέλεια: Λουκάς Παπαλάμπρος