Ο μηχανοκίνητος αθλητισμός έχει πολύ μεγάλη απήχηση στο φίλαθλο κόσμο σε παγκόσμιο επίπεδο. Δυστυχώς στην Ελλάδα ο συγκεκριμένος αθλητισμός βρίσκεται σε νηπιακό στάδιο ενώ αξίζει να αναφέρουμε πως μόλις το 2013 αναγνωρίστηκε επίσημα ομοσπονδία αυτοκινήτου από την Γενική Γραμματεία αθλητισμού.

Αυτή τη στιγμή υπάρχουν δύο αυτοκινητοδρόμια, ένα στα Μέγαρα που είναι κλειστό καθώς δεν διαθέτει άδεια λειτουργίας και ένα δεύτερο στις Σέρρες, που έχει προβλήματα με την ποιότητα της ασφάλτου που έριξαν… πρόσφατα. Κατά καιρούς έχουμε ακούσει διάφορες προτάσεις και σε διάφορες περιοχές, με τις περισσότερες από αυτές να κάνουν λόγο για φιλοξενία αγώνων Formula 1. Μία νέα πρόταση – ιδέα ρίχνει στο τραπέζι ο δημοσιογράφος και υποψήφιος δημοτικός σύμβουλος με τον σχηματισμό “Πειραιάς όλοι Μαζί”, Γιώργος Βαρίνος που αφορά το λιμάνι του Πειραιά. Όπως ο ίδιος αναφέρει:


H σχεδίαση της πρωτότυπης πίστας…

Η ιδέα για αγώνες ταχύτητας
«Αυτή είναι η πίστα που προτείνουμε στο σημείο του λιμανιού που δένουν τα μεγάλα κρουαζιερόπλοια. Κατά τους χειμερινούς μήνες που δεν έχουν αρχίσει οι κρουαζιέρες και με βάση το ετήσιο πρόγραμμα του λιμανιού, μπορεί τους μήνες Μάρτιο ή Απρίλιο, καθώς και τους μήνες Οκτώβριο ή Νοέμβριο, να βρεθούν δύο ημερομηνίες που το συγκεκριμένο σημείο να λειτουργήσει ως πίστα αγώνων για το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ταχύτητας Αυτοκινήτων. Για αγώνες μοτοσικλέτας δεν προσφέρεται καθώς δεν υπάρχουν χώροι διαφυγής. Χρειάζεται, διαγράμμιση, προσωρινή τοποθέτηση κέρμπς και τοιχία ασφαλείας. Οι στεγασμένοι χώροι της πίστας μπορεί να είναι εκθεσιακές τέντες μεγάλου μεγέθους.

Η ιδέα της πίστας είναι του Γιώργου Βαρίνου (τέρμα δεξιά)…

Η πίστα έχει ροή και σχετικά μεγάλες ταχύτητες παρά το μικρό της μέγεθος. Βέβαια, είναι μεγαλύτερη από το αυτοκινητοδρόμιο Μεγάρων και με καλύτερη ροή ακόμα και για δυνατά αυτοκίνητα. Η πίστα έχει δυνατά φρένα σε τρία μόνο σημεία. Το πλάτος σε όλο το μήκος 2.600 μέτρων είναι 12 μέτρα, έχει 12 στροφές κάθε είδους, 5 αριστερές και 7 δεξιές. Διαθέτει μία φουρκέτα 2ης ταχύτητας και δύο κλειστές στροφές 130+ μοιρών, επίσης 2ης ταχύτητας. Όλες οι άλλες στροφές, είναι 3ης ταχύτητας με ταχύτητα στροφής πάνω από τα 100 χλμ./ώρα».

Δεν έχει σχέση με το Project Dielpis Formula
Να σημειώσουμε πως η ιδέα αυτή δεν συσχετίζετε με την πρόταση του Δήμου Δραπετσώνας για την δημιουργία μόνιμης πίστας Formula 1. Το σημαντικότερο από όλα είναι πως αυτή η πρόταση δεν χρειάζεται χρηματοδότηση από κρατικά κονδύλια.

Η «πίστα» όπως θα είναι αν υλοποιηθεί…

 

Επιμέλεια: Βασίλης Γ. Σαρημπαλίδης