Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Η CUPRA, μόλις προχώρησε στην παγκόσμια διαδικτυακή παρουσίαση του Tavascan, του δεύτερου αμιγώς ηλεκτρικού της οχήματος. 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Υιοθετώντας ένα κουπέ SUV αμάξωμα και «πατώντας» στην πλατφόρμα MEB του VW Group, είναι έτοιμο να αποδείξει πως η ηλεκτροκίνηση μπορεί να είναι fun to drive, sexy και σίγουρα για καθημερινή χρήση.
Το μοντέλο σχεδιάστηκε και αναπτύχθηκε στη Βαρκελώνη της Ισπανίας, ως ένα SUV με συναισθηματικό και οδηγικό προσανατολισμό. Το πρώτο ηλεκτρικό SUV της Cupra λοιπόν, είναι ελαφρώς μακρύτερο, φαρδύτερο και χαμηλότερο από το VW ID.5, με μήκος 4.644 χιλιοστά, πλάτος 1.861 χιλιοστά, ύψος 1.597 χιλιοστά και μεταξόνιο 2.766 χιλιοστά.

Από άποψη σχεδίασης, το Cupra Tavascan προέρχεται απευθείας από το concept Tavascan που παρουσιάστηκε στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης το 2019. Η σχεδιαστική γλώσσα που χαρακτηρίζει το σύνολο, θα μεταφερθεί στα μελλοντικά ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα της γκάμας της Cupra. 
Στα σχεδιαστικά highlights περιλαμβάνονται το χαρακτηριστικό μπροστινό μέρος με τους εντυπωσιακούς προβολείς LED matrix με την υπογραφή ματιών τριών τριγώνων, το φωτιζόμενο λογότυπο Cupra, μια τεράστια κάτω μάσκα και τον μεγάλο διαχύτη.

Εσωτερικά, το Cupra Tavascan διαθέτει μια χαρακτηριστική οριζόντια κεντρική «σπονδυλική στήλη» που στηρίζει ολόκληρο το ταμπλό, τους λεπτούς αεραγωγούς, ένα σπορ τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών, έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων 5.3 ιντσών και μια κεντρική οθόνη αφής 15 ιντσών. Μάλιστα η τελευταία αποτελεί τη μεγαλύτερη μέχρι στιγμής σε μοντέλο Cupra, που εξοπλίζεται με μια πρόσφατα σχεδιασμένη και αναπτυγμένη τεχνολογία.  Όπως και τα αντίστοιχα μοντέλα της Volkswagen, της Skoda και της Audi, το Cupra Tavascan διαθέτει μια σειρά από ενσωματωμένα προηγμένα συστήματα υποβοηθούμενης οδήγησης, όπως Predictive Adaptive Cruise Control, Front Assist, Connected Travel Assist, Emergency Assist, Side and Exit Assist, Exit Warning, Remote Park Assist και άλλα. 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η αυτοκινητοβιομηχανία αναφέρει ότι ο χώρος για τους επιβάτες είναι βελτιστοποιημένος ώστε να παρέχει “τέλεια άνεση” τόσο εμπρός όσο και πίσω, ενώ το Tavascan προσφέρει επίσης έξυπνες επιλογές αποθήκευσης. Το πορτμπαγκάζ προσφέρει 540 λίτρα χώρου, κάτι που είναι ελαφρώς περισσότερο από το Volkswagen ID.5 και το Skoda Enyaq Coupe iV. 

Θα είναι διαθέσιμο με δύο αποδόσεις ισχύος: Η πρώτη με 281 ίπποι και 545 Nm ροπής για την έκδοση Tavascan Endurance με έναν κινητήρα και πίσω κίνηση, και η δεύτερη με 335 άλογα και 679 Nm ροπής από δύο κινητήρες και με τετρακίνηση. Με την ονομασία Tavascan VZ, η δεύτερη έκδοση, επιταχύνει από το μηδέν στα 100 km/h σε 5,6 δευτερόλεπτα. Και οι δύο εκδόσεις τροφοδοτούνται από μια μπαταρία ιόντων λιθίου 77 κιλοβατώρων που επιτρέπει μια αυτονομία WLTP 550 χλμ. στην πισωκίνητη έκδοση και 520 χλμ. στην τετρακίνητη. Για την αύξηση της αποδοτικότητας, το Cupra Tavascan διατίθεται επίσης με πέντε διαφορετικά επίπεδα ανάκτησης ενέργειας και προαιρετική αντλία θερμότητας.

Όσον αφορά τη φόρτιση, το Tavascan μπορεί να μεταβεί από το 10 στο 80 τοις εκατό σε λιγότερο από 30 λεπτά χρησιμοποιώντας έναν γρήγορο φορτιστή DC με τουλάχιστον 135kW. Η μπαταρία λέγεται επίσης ότι προσθέτει 100χλμ. αυτονομίας σε μόλις 7 λεπτά.

Το Cupra Tavascan θα κατασκευαστεί στο εργοστάσιο του Volkswagen Group στο Anhui της Κίνας και θα κυκλοφορήσει το 2024. Οι τιμές δεν έχουν ανακοινωθεί ακόμη.
 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης