Επιμέλεια: Π. Χαλάτσης
Στο πρατήριο καυσίμων του Ομίλου Κολοκυθά, που βρίσκεται στη Θεσσαλονίκη η Moglas εγκαινίασε τον πρώτο σταθμό LNG- CNG στην Ελλάδα. Αυτή η «πόρτα» αποτελεί σημαντικό ορόσημο στην ενεργειακή υποδομή της χώρας μας. Εκεί θα γίνεται ο ανεφοδιασμός στα μεγάλα φορτηγά με υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) και συμπιεσμένο φυσικό αέριο (CNG).
Τα επόμενα χρόνια, προγραμματίζεται να ανοίξουν τρεις επιπλέον σταθμοί LNG σε κεντρικά σημεία της χώρας: Αθήνα, Πάτρα και Ιωάννινα. Αυτή η επέκταση στοχεύει στην κάλυψη της αυξανόμενης ζήτησης για καθαρότερες και πιο αποδοτικές επιλογές καυσίμων στην Ελλάδα με βασικό σκοπό να διευκολύνει Έλληνες οδηγούς αλλά και Διεθνείς μεταφορείς να κινούνται με οικονομία, ασφάλεια και χαμηλό περιβαλλοντικό αποτύπωμα με οχήματα μέγιστης παραγωγικότητας.
Στην περίπτωση που το καύσιμο είναι BIO LNG δηλαδή παράγεται από επεξεργασία απορριμμάτων και βιομάζες το περιβαλλοντικό αποτύπωμα αναμένεται να είναι σχεδόν μηδενικό και αυτό σημαίνει πραγματική πράσινη οικονομία.
Η IVECO-CONDELLIS παρουσίασε το ολοκαίνουργιο IVECO S-WAY LNG, ένα υπερσύγχρονο βαρύ φορτηγό, μαζί με ένα εντυπωσιακό πορτοκαλί-γκρι μοντέλο IVECO S-WAY LNG, που προσφέρθηκε από έναν από τους μεγαλύτερους μεταφορείς της Ελλάδας. Και τα δύο μοντέλα ανέδειξαν την πρακτική εφαρμογή και τα πλεονεκτήματα του LNG στις βαριές μεταφορές.
Η τελετή των εγκαινίων έγινε παρουσία αρκετών διακεκριμένων προσκεκλημένων, συμπεριλαμβανομένης της Υφυπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κας Αλεξάνδρας Σδούκου, η οποία εκφώνησε την κύρια ομιλία. Στην εκδήλωση παρευρέθηκαν επίσης ο κ. Αλέξανδρος Λαγάκος και τα ανώτερα στελέχη της MOLGAS, μέλη του Ελληνικού Κοινοβουλίου και δήμαρχοι των γειτονικών δήμων.
Τα στελέχη της MOLGAS, μαζί με τον ιδιοκτήτη του πρατηρίου, πραγματοποίησαν ζωντανή επίδειξη ανεφοδιασμού LNG στο IVECO S-WAY. Η ομάδα της IVECO-CONDELLIS, αποτελούμενη από τους κ.κ. Ivan Blazek, Μπάμπη Μαυρίδη, Σ. Αρέθα, κ. Πέτρο Μάρτο και κ. Πολύβιο Βούτση, ήταν παρούσα και είχε ουσιαστικές συζητήσεις με υποψήφιους πελάτες σχετικά με τα οφέλη και το μέλλον του καυσίμου LNG.