Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Πριν από επτά ακριβώς χρόνια το Zagato Mostro έκλεψε τα φλας της δημοσιότητας με την εμφάνιση αλλά και τον θηριώδη V8 κινητήρα της Maserati, περνώντας τη γραμμή παραγωγής μόλις πέντε φορές. Πλέον η ιταλική φίρμα επιστρέφει στη Villa d’Este με το «ανοικτό» αδερφάκι του, Mostro Barchetta Zagato.

Η ρετρό αύρα είναι έκδηλη με την πηγή έμπνευσης από τη Maserati 450S Coupe Zagato του 1957, να έχει φορέσει μοντέρνο κοστούμι και να συνδυάζει το χθες με το σήμερα, με τον πιο έξυπνο σχεδιαστικό τρόπο. Εκτός από την απουσία οροφής, το μοντέλο έρχεται με ένα επανασχεδιασμένο πίσω μέρος, ενώ διατηρεί τα υπόλοιπα έντονα σμιλεμένα μέρη του αμαξώματος.

Το σύνολο προσφέρεται με δύο κινητήρες. Η πρώτη επιλογή είναι ο ατμοσφαιρικός V8 4.2 λτ. που αποδίδει 420 άλογα έχοντας εκπληκτικό ήχο, ενώ η δεύτερη αποτελεί τον V6  bi-turbo 3 λτ. αποδίδοντας 630 άλογα, δάνειο από την MC20.

Και στις δύο περιπτώσεις, ο κινητήρας είναι τοποθετημένος στη μέση, επιτρέποντας κατανομή βάρους 50/50 για το όχημα 1.200 κιλών. Η ισχύς αποστέλλεται στους πίσω τροχούς μέσω ενός μηχανικού κιβωτίου έξι σχέσεων αγωνιστικού τύπου, ενώ δεν υπάρχει ηλεκτρονικός έλεγχος πρόσφυσης.

Το Mostro Bachetta βασίζεται σε σασί από ανθρακονήματα, με σύνθετη δομή για το πλαίσιο του παρμπρίζ και ατσάλινο πίσω υποπλαίσιο που φέρει την πίσω ανάρτηση, την εξάτμιση και το ρεζερβουάρ καυσίμου. Η μπροστινή και η πίσω ανάρτηση με διπλά ψαλίδια διαθέτουν μια ράβδο ώθησης που επενεργεί στα ρυθμιζόμενα αμορτισέρ, την ώρα που οι ζάντες μετριούνται στις 19 ίντσες.

Ακριβώς όπως το Mostro κλειστής οροφής, το Mostro Barchetta Zagato θα παραχθεί σε πέντε μονάδες. Το πρώτο μάλιστα εκτέθηκε στη Villa d’Este πριν παραδοθεί στον ιδιοκτήτη του. Τα περισσότερα από τα άλλα τέσσερα μοντέλα έχουν ήδη πουληθεί σε άτομα από τη λίστα πελατών συλλεκτών της Zagato και θα εξατομικεύονται ανάλογα με τις προτιμήσεις τους.

Η τιμολόγηση δεν έχει αποκαλυφθεί, αλλά κρίνοντας από άλλες ειδικές προσφορές περιορισμένης παραγωγής βρισκόμαστε στην επταψήφια περιοχή.