Του Λουκά Παπαλάμπρου
Η τσεχική φίρμα ανακοίνωσε ότι το νέο πεντάθυρο hatchback μοντέλο είναι ήδη έτοιμο και θα αποκαλυφθεί επίσημα σε ειδική εκδήλωση στο Τελ Αβίβ, στις 6 Δεκεμβρίου.
Παράλληλα, έδωσε στη δημοσιότητα μία φωτογραφία από το εσωτερικό του αυτοκινήτου, όπου διακρίνεται ο ψηφιακός πίνακας οργάνων (Virtual Cockpit) 10,25 ιντσών με τα πέντε διαφορετικά προφίλ και η πρωτοποριακή οθόνη αφής 9,2 ιντσών του συστήματος πολυμέσων στην κεντρική κονσόλα.
Το ολοκαίνουργιο Scala τοποθετείται απέναντι από τις κορυφαίες προτάσεις της αγοράς, όπως τα VW Golf και Ford Focus. Βασίζεται στην πλατφόρμα MQB του γερμανικού ομίλου, με το μήκος του αμαξώματος να είναι στα 4,362 μέτρα, το πλάτος στο 1,793μ., το ύψος 1.471μ, και το μεταξόνιο στα 2,649 μ.
Οι Τσέχοι κάνουν λόγο για ένα hatchback που θέτει νέα δεδομένα στους τομείς της άνεσης, της ασφάλειας και της τεχνολογίας. Οι διαθέσιμοι χώροι είναι οι καλύτεροι της κατηγορίας, αγγίζοντας τα επίπεδα της Octavia! Ο «αέρας» για τα γόνατα, τα κεφάλια και τους αγκώνες των πίσω επιβατών είναι εντυπωσιακός. Όσο για το πορτμπαγκάζ, με τα καθίσματα σε κανονική θέση έχει χωρητικότητα 467 λίτρων και με την αναδίπλωσή τους 1.410 λτ.
Το σαλόνι αναμένεται να εντυπωσιάσει με την ποιότητα και τις high-tech τεχνολογίες. Η Skoda έχει εξοπλίσει το Scala με εννέα αερόσακους και πλειάδα συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού, όπως το «Adaptive Cruise Control» που λειτουργεί σε ταχύτητες έως 210 χλμ./ώρα, το «Crew Protect Assist» που σφίγγει αυτόματα τις ζώνες και κλείνει τα παράθυρα αν ανιχνεύσει επικείμενη πρόσκρουση, το «Park Assist» για εύκολο παρκάρισμα, το αυτόματο φρενάρισμα «City Emergency Brake» και πολλά ακόμη.
Επίσης, φέρει προαιρετικά το σύστημα Sport Chassis Preset για σπορ συμπεριφορά στον δρόμο με δύο προφίλ οδήγησης (Normal και Sport). Όσον αφορά στους κινητήρες, θα υπάρχουν βενζινοκίνητες, diesel και εκδόσεις φυσικού αερίου. Στη βάση θα βρίσκεται ο 1.0 TSI κινητήρας απόδοσης 95 και 115 ίππων, με τον 1.5 TSI των 150 ίππων να υπόσχεται υψηλές επιδόσεις. Ο 1.6 TDI με τους 115 ίππους δεν θα λείπει από την γκάμα, όπως και ο 1.0 G-TEC των 90 ίππων. Τα μοτέρ καλύπτουν πλήρως τις προδιαγραφές Euro6d-Temp και συνδυάζονται με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων ή το αυτόματο DSG.