Στο πλαίσιο του εξηλεκτρισμού της γκάμας της, η γαλλική εταιρεία σκοπεύει να λανσάρει μέχρι το 2022 οκτώ αμιγώς ηλεκτροκίνητα μοντέλα και 12 υβριδικά και plug-in hybrid οχήματα.

Τα πρώτα που θα δούμε και τα οποία αναμένονται στη χώρα μας το δεύτερο εξάμηνο του εφετινού έτους είναι τα νέα Clio E-TECH και Captur E-TECH, δύο αυτοκίνητα που συνδυάζουν την οδηγική απόλαυση με την υψηλή απόδοση και την οικονομία.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Υβριδικό Clio

Το Clio E-TECH τροφοδοτείται από υβριδικό σύστημα απόδοσης 140 ίππων, προσφέροντας τη δυνατότητα κίνησης αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια σε ποσοστό 80% των αστικών μετακινήσεων, γεγονός που εξασφαλίζει μια οικονομία της τάξης του 40% σε σχέση με έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης σε αστικό περιβάλλον κίνησης.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Φέρει ψηφιακό πίνακα οργάνων με νέα γραφικά και οθόνη αφής 7 ή 9 ιντσών με πληθώρα λειτουργιών. Ο ειδικά σχεδιασμένος μοχλός ταχυτήτων είναι διακοσμημένος με το λογότυπο «E-TECH» και το κλασικό μπουτόν «Stop-and-Start» έχει αντικατασταθεί από ένα, αποκλειστικό για την έκδοση, πλήκτρο EV (Electric Vehicle).

Plug in υβριδικό Captur

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το νέο Captur E-TECH από την άλλη είναι επαναφορτιζόμενο υβριδικό, μπορεί να κινηθεί με 100% ηλεκτρική ενέργεια για 50 χιλιόμετρα και με μέγιστη ταχύτητα 135 χλμ./ώρα σε μεικτές συνθήκες κίνησης. Ο κινητήρας εσωτερικής καύσεως συνδυάζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες και μία κεντρική μπαταρία. Η συγκεκριμένη διάταξη πλαισιώνεται από ένα κιβώτιο πολλαπλών λειτουργιών, με ίσια γρανάζια (multi-mode dog gearbox), δηλαδή ένα κιβώτιο χωρίς συμπλέκτη.

Το plug-in hybrid σύνολο του Captur αποδίδει 160 ίππους, η μέση κατανάλωση είναι στο 1.5 λίτρο καυσίμου ανά 100 χιλιόμετρα και οι εκπομπές ρύπων δεν ξεπερνούν τα 32 γρ./χλμ. 

Το ρεζερβουάρ είναι τοποθετημένο πίσω αριστερά, η υποδοχή για τη φόρτιση στα δεξιά με ειδική φωτεινή σήμανση σε διαφορετικές αποχρώσεις που δείχνουν την κατάσταση φόρτισης: μπλε (φορτίζει), πράσινο (φορτισμένο), πορτοκαλί (σε αναμονή), κόκκινο (δεν φορτίζει).

Στο εσωτερικό, ο χώρος των καθισμάτων παραμένει αμετάβλητος με το πίσω κάθισμα να είναι συρόμενο κατά μήκος, σε διαδρομή έως και 16 εκ. Επίσης υπάρχει ειδικός χώρος κάτω από το πάτωμα του πορτμπαγκάζ για ασφαλή φύλαξη των καλωδίων φόρτισης, ώστε να μην επηρεάζεται ο όγκος του χώρου των αποσκευών. Δεν καίει σχεδόν τίποτα

Ο εξοπλισμός του περιλαμβάνει δύο οθόνες: μία 10.2 ιντσών για τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και μία 9.3” για το σύστημα πολυμέσων.

Το πλήκτρο «Stop-and-Start» έχει αντικατασταθεί επίσης από την ένδειξη EV και ο ηλεκτροκίνητος μοχλός ταχυτήτων «e-shifte» διαθέτει την επιλογή «Brake» ώστε να εκμεταλλεύεται πλήρως τη λειτουργία ανάκτησης ενεργείας κατά το φρενάρισμα.

 

Επιμέλεια: Λουκάς Παπαλάμπρος

 

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης