Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Το Hyundai i20 N έκανε το ντεμπούτο του τον Οκτώβριο του 2020. Η χρονιά που έφερε στον κόσμο τον κορωνοϊό μας έδωσε επίσης αυτό το υπέροχο μικρό hot hatch από τη Νότια Κορέα, το οποίο κοιτάει στα ίσια τα πιο έμπειρα Polo GTi και Ford Fiesta ST.
Το αυστραλιανό τμήμα της Hyundai δημοσίευσε πρόσφατα ένα βίντεο με τον Εκτελεστικό Τεχνικό Σύμβουλο της εταιρείας, Albert Biermann, ο οποίος απάντησε σε ερωτήσεις θαυμαστών κατά τη διάρκεια του Φεστιβάλ Hyundai N 2022. Ο Biermann ρωτήθηκε εάν σχεδιάζεται ανανέωση για το i20 N. Έδωσε θετική απάντηση, ανακοινώνοντας το ντεμπούτο για το φετινό καλοκαίρι.
Ωστόσο, δεν είναι γνωστά άλλα στοιχεία για το επόμενο i20 N πέρα από την επιβεβαιωμένη αυτή ημερομηνία. Στη σημερινή του μορφή, το mini hot hatch έχει έναν υπερτροφοδοτούμενο τετρακύλινδρο κινητήρα 1,6 λίτρων με μέγιστη ισχύ 204 ίππων και 275 Nm ροπής. Ένα μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων στέλνει αυτή την ισχύ στους μπροστινούς τροχούς για επιτάχυνση 00-100 χιλιόμετρα την ώρα σε 6,7 δευτερόλεπτα.
Σε αυτό το σημείο, ωστόσο, δεν γνωρίζουμε τι θα αλλάξει με την facelifted έκδοση. Αμφιβάλλουμε ότι θα υπάρξει νέος κινητήρας, καθώς θα ήταν πολύ μεγάλη επένδυση για ένα τέτοιο εξειδικευμένο μοντέλο. Πιστεύουμε ότι θα υπάρξουν ως επί το πλείστο μικρές οπτικές τροποποιήσεις, πιθανώς σε συνδυασμό με νέες αναβαθμίσεις απόδοσης για την ανάρτηση.
Τι σημαίνει «Ν»
Το γράμμα «Ν» σημαίνει ότι η Hyundai N «γεννήθηκε» στη Namyang και βραβεύτηκε στο Nürburgring. Στο Namyang, βρίσκεται το παγκόσμιο Κέντρο Έρευνας και Ανάπτυξης της Hyundai Motor στην Κορέα και στο Nürburgring, φιλοξενείται το Ευρωπαϊκό Κέντρο Δοκιμών της Hyundai Motor και όπου η γκάμα Ν εξελίχθηκε περαιτέρω και δοκιμάστηκε.
Η στενή σύνδεση μεταξύ Namyang και Nürburgring δημιούργησε τα θεμέλια για το N, με στόχο να προσφέρει οδηγική απόλαυση. Συμβολίζοντας ένα σικέιν, το λογότυπο «N» ενσωματώνει αυτήν την πτυχή – ένα ευέλικτο όχημα που είναι διασκεδαστικό στην οδήγηση – και αντιπροσωπεύει την απόλυτη οδηγική εμπειρία σε δρόμους με στροφές. Η εμβληματική πίστα του Nürburgring είναι γνωστή ως μία από τις πιο απαιτητικές στον κόσμο. Με 73 γωνίες και 20,8 χιλιόμετρα ασφάλτου, είναι επίσης ένα συγκρότημα για το μηχανοκίνητο αθλητισμό και φιλοξενεί το κέντρο δοκιμών της Hyundai Motors, το οποίο λειτουργείται από το Τεχνικό Κέντρο της Hyundai Motor Europe. Οι δοκιμές επιτάχυνσης και αντοχής της Hyundai Motor διεξάγονται εκεί. Κάθε αυτοκίνητο που συμμετέχει στις δοκιμές κάνει τουλάχιστον 480 γύρους στο Nürburgring, τόσο με ήλιο όσο και υπό βροχή, προσομοιώνοντας με τον τρόπο αυτό 180.000 χιλιόμετρα οδήγησης – το ισοδύναμο του κανονικού κύκλου ζωής ενός αυτοκινήτου – σε μόλις πέντε έως έξι εβδομάδες.