Του Λουκά Παπαλάμπρου
Με περισσότερες από 3 εκατομμύρια μονάδες μόνο στην Ευρώπη, το ιαπωνικό SUV είναι ο αδιαμφισβήτητος ηγέτης. Το Qashqai είναι το μοντέλο που απογείωσε εμπορικά τη Nissan και έδειξε τον δρόμο στους υπόλοιπους κατασκευαστές.
Στην Ελλάδα έχουν πουληθεί πάνω από 38.000 Qashqai.Στην τρίτη γενιά του, το αυτοκίνητο είναι βέβαιο πως θα πρωταγωνιστήσει εκ νέου στις αγορές της Γηραιάς Ηπείρου. Το καινούριο Qashqai δεν είναι απλώς καλύτερο. Είναι πιο δυναμικό, πιο κομψό, πιο σύγχρονο τεχνολογικά και πιο αποδοτικό.
Σχεδιάστηκε από το European Design Studio της εταιρείας στο Λονδίνο με βάση τις ανάγκες και τις απαιτήσεις των Ευρωπαίων οδηγών. Διαθέτει οτιδήποτε επιζητά ο αγοραστής και, όπως προκύπτει από τις προδιαγραφές του, είναι ένα σκαλί πάνω όσον αφορά στην ποιότητα.
Η επιστροφή του πρωταθλητή
Βασίζεται στην πλατφόρμα CMF-C της συμμαχίας Renault-Nissan-Mitsubishi, έχοντας μήκος 4.425 χλστ., πλάτος 1.838 χλστ., ύψος 1.635 χλστ. και μεταξόνιο 2.666 χλστ. Με απλά λόγια, οι διαστάσεις του αμαξώματος έχουν αυξηθεί σημαντικά. Την ίδια στιγμή, το βάρος μειώθηκε κατά 60 κιλά σε σχέση με τον προκάτοχό του και η στρεπτική ακαμψία βελτιώθηκε κατά 41%.
Στο εμπρός τμήμα ξεχωρίζει η γρίλια τύπου V-Motion, τα λεπτά φώτα τεχνολογίας Intelligent LED και οι τονισμένοι αεραγωγοί στον προφυλακτήρα. Το αυτοκίνητο προσφέρεται με ζάντες έως 20 ιντσών, έχει πιο σπορ εμφάνιση, μοντέρνα χρώματα αμαξώματος κι ένα κομψό πίσω τμήμα.
Τα προστατευτικά προσδίδουν έναν περιπετειώδη τόνο, όπως και η απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος. Οι υποψήφιοι αγοραστές έχουν τη δυνατότητα να εξατομικεύσουν το όχημα σύμφωνα με τα γούστα τους, χάρη στις πολλαπλές επιλογές αποχρώσεων.
Αυτό είναι εσωτερικό
Αν κάτι έλειπε από το Qashqai που κυκλοφορεί στους δρόμους αυτή τη στιγμή ήταν οι ψηφιακές λύσεις και οι υπηρεσίες συνδεσιμότητας. Στη Nissan γνώριζαν τα τρωτά σημεία του μοντέλου και αποφάσισαν να κάνουν τη μεγάλη ρελάνς.
Σχεδίασαν από την αρχή την καμπίνα, τοποθετώντας ψηφιακή οθόνη τελευταίας γενιάς 9 ιντσών, ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών κι ένα εντυπωσιακό head-up display επαυξημένης πραγματικότητας 10,8΄΄.
Τα κουμπιά και οι διακόπτες μειώθηκαν δραστικά, θύρες USB (Type-A & Type-C) τοποθετήθηκαν εμπρός και πίσω, τα καθίσματα έχουν ακόμη και λειτουργία μασάζ και οι υπηρεσίες διασύνδεσης είναι πολύ υψηλού επιπέδου.
Οι over-the-air ενημερώσεις των 3D χαρτών του συστήματος πλοήγησης και οι υπηρεσίες Home-to-car με συσκευές Google Assistant & Amazon Alexa, Apple CarPlay & Android Auto, ο ambient φωτισμός περιβάλλοντος και η γρήγορη ασύρματη φόρτιση των smartphones θα εκτιμηθούν δεόντως από τους κατόχους.Πολύ καλύτερο στον δρόμο.
Στον εξοπλισμό του περιλαμβάνονται όλα τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού. Μεταξύ αυτών είναι αυτά της ημιαυτόνομης οδήγησης, το ProPilot με Navi-link και το ενεργό cruise control.
Οι επιφάνειες στο σαλόνι καλύπτονται από ανώτερης ποιότητας υλικά, δίνοντας έναν premium αέρα. Οι χώροι για τους επιβάτες είναι σημαντικά μεγαλύτεροι, όπως και το πορτμπαγκάζ, το οποίο πλέον αγγίζει τα 504 λίτρα και διαθέτει διπλό πάτωμα.
Με 140, 160 και 190 ίππους, σε εκδόσεις 2WD και 4WD
Στην γκάμα των κινητήρων δεν υπάρχουν μοτέρ πετρελαίου, παρά μόνο ο 1.300άρης βενζίνης, ο οποίος προσφέρεται σε mild hybrid εκδοχή, και η νέα υβριδική λύση της μάρκας με την ονομασία e-Power.
Η mild-hybrid έκδοση με το ήπιο υβριδικό σύστημα 12Volt θα είναι διαθέσιμη σε δύο παραλλαγές ισχύος με 140 και 160 ίππους. Η ροπή είναι στα 240 και 260 Nm αντίστοιχα και η κίνηση μεταφέρεται στους εμπρός τροχούς μέσω μηχανικού κιβωτίου 6 σχέσεων.
Η ισχυρότερη εκδοχή συνδυάζεται και με το νέο αυτόματο κιβώτιο Xtronic CVT. Η συγκεκριμένη έχει ελαφρώς αυξημένη ροπή, ενώ υπάρχει και η επιλογή της τετρακίνησης.
Το e-Power, από την άλλη, φέρει έναν βενζινοκινητήρα 1.5 λίτρου με 157 ίππους, που σε συνδυασμό με τον ηλεκτροκινητήρα καθώς και την μπαταρία υψηλής ισχύος παρέχει συνολική ισχύ 140 kW (190 ίπποι). Χάρη στην πρωτοποριακή λειτουργία του, προσφέρει γραμμική επιτάχυνση σε όλο το φάσμα των στροφών και εξαιρετική απόδοση, χωρίς να απαιτείται η φόρτιση της μπαταρίας από εξωτερική παροχή.
Τέλη Μαΐου με αρχές Ιουνίου στην Ελλάδα. Η καινοτομία του συστήματος έγκειται στο γεγονός πως για την τροφοδότηση της μπαταρίας και κατ΄ επέκταση της παροχής ηλεκτρικής ενέργειας χρησιμοποιείται αποκλειστικά ο κινητήρας βενζίνης. Η δύναμη στους τροχούς μεταφέρεται από το ηλεκτρικό μοτέρ, κάτι που συνεπάγεται εντυπωσιακές επιταχύνσεις.
Το Qashqai e-Power αποδίδει συνδυαστικά 190 ίππους και 330 Nm ροπής, με τον οδηγό να έχει στη διάθεσή του τρία προγράμματα λειτουργίας (Standard, Sport και Eco), καθώς και το e-Pedal, που είδαμε στο Leaf.
Αξίζει να σημειώσουμε ότι όλα τα μηχανικά σύνολα του Qashqai καλύπτουν τις αυστηρότερες προδιαγραφές της Ευρωπαϊκής Ένωσης σχετικά με τις εκπομπές ρύπων (Euro 6d Full), διαθέτοντας φίλτρο μικροσωματιδίων και ηλεκτρονικά ελεγχόμενη waste gate.
Για όσους ενδιαφέρονται να αποκτήσουν το νέο Qashqai, αποκαλύπτουμε ότι το αυτοκίνητο θα βρίσκεται στις εκθέσεις των επίσημων αντιπροσώπων της Nissan στη χώρα μας στα τέλη Μαΐου ή στις αρχές Ιουνίου.
O πίνακας με τα χαρακτηριστικά των μηχανικών συνόλων