Με ταυτόχρονες εκδηλώσεις σε τρεις μεγάλες πόλεις του κόσμου (Νέα Υόρκη, Λονδίνο και Πεκίνο), η BMW παρουσίασε επίσημα το πρώτο ηλεκτροκίνητο μοντέλο της γκάμας της, το οποίο θα είναι διαθέσιμο στις αγορές από το ερχόμενο φθινόπωρο.
Το νέο i3 είναι ένα εντελώς διαφορετικό αυτοκίνητο σε σχέση με ότι γνωρίζουμε για την βαυαρική μάρκα. Η σχεδίαση του δεν θυμίζει κανένα άλλο μοντέλο της BMW, είναι κατασκευασμένο από ανακυκλώσιμα υλικά στο εσωτερικό και το βασικότερο όλων τροφοδοτείται από ηλεκτροκινητήρα, τονίζοντας το φιλικό προς το περιβάλλον χαρακτήρα του.
Παράθυρα και πόρτες έχουν διαφορετική γραμμή, με τις πίσω να ανοίγουν με αντίθετη φορά, ενώ απουσιάζει και η μεσαία κολόνα. Καπό, οροφή και πορτμπαγκάζ έχουν άλλη χρωματική απόχρωση από το αμάξωμα, οι ζάντες είναι ελαφρού κράματος, με το εσωτερικό να ακολουθεί high tech προφίλ.
Στην καμπίνα ξεχωρίζουν οι δύο ψηφιακές οθόνες, το διάκτινο τιμόνι, οι ξύλινες επενδύσεις και το σύστημα iDrive. Προσφέρεται σε τρία επίπεδα εξοπλισμού (Loft, Lodge και Suite), με ζάντες 19 ή 20 ιντσών, κλιματισμό, USB, Bluetooth, ηλιοροφή, GPS και πολλά ακόμα.
Ο ηλεκτροκινητήρας λαμβάνει ενέργεια από μια μπαταρία ιόντων λιθίου και αποδίδει 170 ίππους και 250 Nm ροπής. Συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο μιας σχέσης (single-speed) και η κίνηση μεταφέρεται στον πίσω άξονα. Οι επιδόσεις είναι εξαιρετικές, με τα 0-100 να έρχονται σε μόλις 7,2 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα φθάνει τα 150 χλμ./ώρα. Όσο για την αυτονομία, κυμαίνεται από 130 έως 160 χιλιόμετρα ανάλογα τις συνθήκες.
Για μια πλήρη φόρτιση των μπαταριών απαιτούνται οκτώ ώρες, με την BMW να εγκαθιστά προαιρετικά στο σπίτι των αγοραστών και συσκευές ταχείας φόρτισης. Όσοι επιθυμούν θα μπορούν να παραλαμβάνουν το αυτοκίνητο και με ένα δικύλινδρο βενζινοκινητήρα, ο οποίος βοηθά στην φόρτιση των μπαταριών, επεκτείνοντας την αυτονομία στα 300 χλμ.
Το i3 αναμένεται στην Ελλάδα στα τέλη του έτους, με τις τιμές να ξεκινούν από 36.150 ευρώ.
Επιμέλεια: Λουκάς Παπαλάμπρος