Του Λουκά Παπαλάμπρου
Όπως ακριβώς είχε υποσχεθεί, η γερμανική εταιρεία παρουσίασε στην έκθεση του Ντιτρόιτ την πρωτότυπη εκδοχή του πολυαναμενόμενου μεγάλου SUV Coupe μοντέλου.
Το Q8 τοποθετείται στην κορυφή της γκάμας Audi και απέναντι από τα BMW X6, Mercedes GLE Coupe και το επερχόμενο Range Rover Sport Coupe. Η έκδοση παραγωγής θα είναι έτοιμη το 2018, ενώ στις αγορές αναμένεται στα τέλη της ίδιας χρονιάς ή στις αρχές του 2019. Το αμάξωμα είναι επιβλητικό, όπως αρμόζει στα αυτοκίνητα της συγκεκριμένης κατηγορίας, με το μήκος να ξεπερνά τα 5 μέτρα, το πλάτος τα 2 μέτρα και το ύψος το 1,7μ.
Διακρίνεται για τη χρωμιωμένη οκτάγωνη μάσκα με τις μεγάλες εισαγωγές αέρα και τα laser Matrix φώτα, τους επιθετικούς προφυλακτήρες, το καπό με τα έντονα νεύρα, την κεκλιμένη οροφή, τα φουσκωμένα φτερά, τις τεράστιες ζάντες 23 ιντσών και το μυώδες πίσω τμήμα με τον αλουμινένιο διαχύτη.
Παρά την κλίση της οροφής οι χώροι στο εσωτερικό είναι κορυφαίοι σύμφωνα με την Audi, φιλοξενώντας με περίσσια άνεση τέσσερις επιβάτες. Φέρει καινούργιο πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων και high-tech ταμπλό, το οποίο δεν διαθέτει ούτε έναν διακόπτη. Όλες οι λειτουργίες ελέγχονται με την αφή ή με χειρονομίες, προσφέροντας στους επιβάτες μια ανεπανάληπτη εμπειρία.
Ακόμα και το plug-in υβριδικό σύνολο τίθεται σε λειτουργία με το πάτημα ενός κουμπιού στο τιμόνι. Ο V6 3.0 TFSI βενζινοκινητήρας συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 100 kW, αποδίδοντας συνολικά 442 ίππους και 700 Nm ροπής. Οι επιδόσεις είναι εξαιρετικές, με τα 0-100 να έρχονται σε 5,4 δευτερόλεπτα και την τελική ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ./ώρα.
Την ίδια στιγμή η μέση κατανάλωση καυσίμου είναι μόλις 2,3 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα και οι εκπομπές ρύπων φθάνουν τα 53 γρ./χλμ. Για την ενέργεια του υβριδικού συστήματος φροντίζει μια νέα μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 17,9 kWh. Φορτίζει πλήρως από παροχή 7,2 kW σε περίπου 2,5 ώρες, με την αυτονομία να αγγίζει τα 1.000 χιλιόμετρα. Επίσης, μπορεί να κινηθεί αποκλειστικά με τον ηλεκτροκινητήρα για 60 χλμ.