To σκάνδαλο που ξέσπασε με το λογισμικό παραποίησης των τιμών των εκπομπών ρύπων των diesel κινητήρων του VW Group, θα στοιχίσει παρά πολύ ακριβά στον γερμανικό όμιλο.
Το πλήγμα για τη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία είναι βαρύ και τα 6,5 δις ευρώ που έχει δεσμεύσει μέχρι στιγμής για να αντιμετωπίσει το κόστος της ανάκλησης των 11 εκατ. οχημάτων και την αποπληρωμένη των προστίμων φαντάζουν ελάχιστα.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Credit Suisse, τα χειρότερα δεν έχουν έρθει ακόμα για τη VW. Η εταιρεία θα πρέπει να βάλει το χέρι πολύ βαθιά στην τσέπη ή καλύτερα να προχωρήσει σε ανακεφαλαιοποίηση ώστε να μπορέσει να ανταπεξέλθει οικονομικά. Οι πιο συντηρητικές εκτιμήσεις της ελβετικής τράπεζας κάνουν λόγο για 23 δις ευρώ, δηλαδή 3,5 φορές πάνω από την αρχική εκτίμηση της εταιρείας.
Βέβαια υπάρχει και το δυσοίωνο σενάριο, με τους Ελβετούς να εκτιμούν πως το κόστος του σκανδάλου ενδέχεται να αγγίξει και τα 78 δις ευρώ. Τα χρήματα αυτά είναι σχεδόν επτά φορές το περσινό ετήσιο καθαρό κέρδος της. Μάλιστα, η Credit Suisse πάει ένα βήμα παρακάτω το θέμα και προειδοποιεί πως η εταιρεία δεν θα μπορέσει να καλύψει οικονομικά το κόστος, αν δεν βρει πρόσβαση σε πρόσθετα κεφάλαια.
Επιμέλεια: Λουκάς Παπαλάμπρος