Του Λουκά Παπαλάμπρου
Διαθέσιμο προς παραγγελία είναι στη γερμανική αγορά το δεύτερο κατά σειρά μοντέλο της σειράς e-tron. Το αμιγώς ηλεκτροκίνητο SUV Coupe έχει τιμή εκκίνησης 71.350 ευρώ και οι πρώτες μονάδες αναμένεται να παραδοθούν στους πελάτες πριν το καλοκαίρι.
Στην Ελλάδα, το καινούριο e-tron Sportback θα έρθει πριν τα τέλη του έτους. Διακρίνεται για τον εντυπωσιακό σχεδιασμό, συνδυάζοντας τις αρετές ενός ευρύχωρου SUV με την κομψότητα ενός τετράθυρου κουπέ και το μοντέρνο χαρακτήρα ενός ηλεκτρικού οχήματος. Έχει μήκος 4.901 χλστ., πλάτος 1.935 χλστ. και ύψος 1.616 χιλιοστά.
Προσφέρεται σε 13 χρώματα για το αμάξωμα και με ζάντες από 19 έως 22 ίντσες. Το λογότυπο στο ηλεκτρικά αναδιπλούμενο κάλυμμα φόρτισης διαθέτει το πορτοκαλί χρώμα του σήματος υψηλής τάσης, ενώ οι καθρέπτες είναι διαθέσιμοι προαιρετικά και με ψηφιακές κάμερες.
Το εσωτερικό είναι κομψό, απόλυτα πρακτικό και τεχνολογικά προηγμένο. Μπορεί να φιλοξενήσει έως πέντε επιβάτες, το πορτμπαγκάζ έχει χωρητικότητα 615 λίτρων και η πίσω πόρτα ανοίγει και κλείνει ηλεκτρικά. Στις ψηφιακές οθόνες του Audi Virtual Cockpit προβάλλονται όλες οι πληροφορίες, με τον οδηγό να μπορεί να τις ελέγξει μέσω αφής, μπουτόν ή με φωνητικές εντολές φυσικής γλώσσας.
Φυσικά, η γκάμα των συστημάτων υποβοήθησης είναι υπερπλήρης, περιλαμβάνοντας τα Audi pre sense και Audi pre sense front, το σύστημα αποφυγής σύγκρουσης (collision avoidance assist), την προειδοποίηση ακούσιας αλλαγής λωρίδας (lane departure warning), την υποβοήθηση έκτακτης ανάγκης (emergency assist) και υποβοήθησης στάθμευσης (park assist), την προειδοποίηση εξόδου (exit warning), την υποβοήθηση κυκλοφορίας (cross-traffic assist) και πολλά ακόμη.
Αρχικά θα είναι διαθέσιμο στην έκδοση e-tron Sportback 55 quattro. Κάθε άξονας είναι εφοδιασμένος με έναν σύγχρονο ηλεκτροκινητήρα που τροφοδοτείται με τριφασικό ρεύμα από τα ηλεκτρονικά ισχύος. Με ισχύ 265 kW και 561 Nm ροπής, το αυτοκίνητο επιταχύνει στα 0-100 χλμ./ώρα σε 6,6 δευτερόλεπτα και η μέγιστη ταχύτητά του περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 200 χλμ./ώρα. Με την μετατόπιση του επιλογέα στη θέση S και με πλήρη πίεση του πεντάλ γκαζιού, ενεργοποιείται η λειτουργία boost, παράγοντας ισχύ 300 kW (402 PS) και ροπή 664 Nm για οκτώ δευτερόλεπτα. Αυτό επιτρέπει στο SUV coupé να επιταχύνει από τα 0 στα 100 χλμ./ώρα σε 5,7 δευτερόλεπτα.
Η τετρακίνηση quattro εξασφαλίζει εξαιρετική πρόσφυση και δυναμισμό σε οποιοδήποτε έδαφος. Ρυθμίζει συνεχώς την ιδανική κατανομή ροπής κίνησης μεταξύ των δύο αξόνων μέσα σε κλάσματα του δευτερολέπτου.
Οι μπαταρίες χωρητικότητας 95 kWh φορτίζουν με συνεχές ρεύμα (DC) σε σταθμούς γρήγορης φόρτισης έως και 150 kW. Σε λιγότερο από μισή ώρα αναπληρώνουν το 80% της ενέργειάς τους, με την αυτονομία να φθάνει τα 446 χιλιόμετρα.
Η φόρτιση σε δημόσιους σταθμούς φόρτισης εναλλασσόμενου ρεύματος μπορεί να πραγματοποιηθεί χρησιμοποιώντας ένα τυπικό καλώδιο mode-3. Η Audi προσφέρει επίσης μια σειρά λύσεων για τη φόρτιση στο γκαράζ, στο σπίτι ή το γραφείο, ανάλογα με την χωρητικότητα του τροφοδοτικού. Το τυπικό compact σύστημα φόρτισης είναι κατάλληλο για μια απλή σύνδεση 230 V και για μια τριφασική έξοδο 400 V με ισχύ έως και 11 kW.
Επίσης, θα υπάρξει και μία δεύτερη έκδοση κινητήρα – e-tron Sportback 50 quattro – με ισχύ 230 kW (308 PS) και ροπή 540 Nm. Επιταχύνει στα 0-100 σε 6,8 δευτερόλεπτα και έχει μέγιστη ταχύτητα 190 χλμ./ώρα. Η μπαταρία των 71 kWh προσφέρει αυτονομία 347 χιλιομέτρων.