Του Λουκά Παπαλάμπρου
Πέρασαν κιόλας 8 χρόνια από τότε που η βρετανική φίρμα παρουσίασε ένα από τα κορυφαία hypercar της δεκαετίας, την εκθαμβωτική P1.
Το αυτοκίνητο έκανε πρεμιέρα τον Σεπτέμβριο του 2012, στην έκθεση του Παρισιού. Άνηκε στην «αγία τριάδα» των εξωτικών αυτοκινήτων, μαζί με τις LaFerrari και Porsche 918 Spyder, συναρπάζοντας με την εμφάνιση, τα προηγμένα χαρακτηριστικά και τις επιδόσεις.
Η παραγωγή του συναρπαστικού διθέσιου οχήματος ξεκίνησε τον Οκτώβριο του 2013 στο εργοστάσιο του Woking και ολοκληρώθηκε τον Δεκέμβριο του 2015.
Κατασκευάστηκε σε μόλις 375 μονάδες και πωλήθηκε σε εκλεκτούς πελάτες της εταιρείας σε όλο τον κόσμο, έναντι του ποσού του 1 εκατ. ευρώ.
Η πρώτη μονάδα της P1 με κωδική ονομασία 00V χρησιμοποιήθηκε για τα test drive των δημοσιογράφων, για εκδηλώσεις επίδειξης, φωτογραφίσεις και διάφορα events. Το αυτοκίνητο ταξίδεψε σε όλο τον κόσμο, από τη Σκωτία έως το Λας Βέγκας και επισκέφθηκε τις κορυφαίες πίστες του κόσμου, όπως το Yas Marina circuit στο Άμπου Ντάμπι.
Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο έχει συμμετάσχει σε 39 συνολικά εκδηλώσεις σε διαδρομές στον δημόσιο δρόμο και στην πίστα, με το κοντέρ να γράφει αυτή τη στιγμή 24.077 μίλια.
Θυμίζουμε ότι, το σώμα της P1 είναι από ανθρακονήματα και τα υπόλοιπα μέρη από αλουμίνιο και τιτάνιο. Για την κίνηση φροντίζει ο V8 3.8 twin turbo κινητήρας και ένας ηλεκτροκινητήρας, με την απόδοση να αγγίζει τους 916 ίππους και τα 900 Nm ροπής. Διαθέτει ακόμη και φύλλο χρυσού στο χώρο του μοτέρ, καθώς και σύστημα DRS εμπνευσμένο από τα μονοθέσια της F1.
Οι επιδόσεις είναι εξωπραγματικές, με τα 0-100 να έρχονται σε 3 δευτερόλεπτα και την τελική ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 350 χλμ./ώρα.