Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Το 2022 η Κίνα έδειξε τα δόντια της σε ολόκληρο τον κόσμο. Κατάφερε να ξεπεράσει σε εξαγωγές την Γερμανία και να γίνει η δεύτερη μεγαλύτερη χώρα εξαγωγών στον κόσμο, πίσω από την Ιαπωνία (η Κίνα εξήγαγε 3.32 εκατ. οχήματα το 2022).
Μιλώντας με νούμερα
Φαίνεται πως το 2023, ήταν τόσο καλό για την Κίνα, που ξεπέρασε και την (εδώ και δεκαετίες) πρώτη Ιαπωνία, στον τομέα των εξαγωγών μοντέλων. Η Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων της Κίνας (CAAM) αναφέρει ότι η χώρα εξήγαγε 4,41 εκατομμύρια οχήματα μεταξύ Ιανουαρίου και Νοεμβρίου 2023, σημειώνοντας αύξηση 58% σε σχέση με την ίδια περίοδο το 2022. Αντίστοιχα η Ιαπωνία εξήγαγε 3.99 εκατ. μονάδες τους ίδιους 11 μήνες του 2023 (αύξηση 15%).
Και είναι ακόμα η αρχή
Η Κίνα, τόσο στην Ευρώπη όσο και στην Αμερική, τώρα ξεκινά τα πρώτα της δειλά βήματα, καθώς χρειάζεται χρόνο να αποδείξει πως πλέον η ποιότητα, δεν είναι αγκάθι στα δημιουργήματα της.
Τί έγινε λοιπόν και η Κίνα ξεπέρασε τους πάντες;
Η Κίνα, με μπροστάρη την BYD, έχει καταφέρει μέσω ηλεκτροκίνησης να γίνει ο παγκόσμιος πρωταγωνιστής και να κοντράρει (ακόμα και να ξεπεράσει) και την Tesla. Τα οχήματα made in China πλέον είναι ποιοτικά, είναι hi-tech, είναι μοδάτα και δεν υστερούν σε τίποτα από τα ευρωπαϊκά ή τα αμερικάνικα.
Ήδη Ρωσία και Μεξικό, είναι δύο χώρες στις οποίες τα κινεζικά προϊόντα είναι πρώτα σε προτίμηση.
Η Κίνα εξήγαγε 730.000 οχήματα στη Ρωσία από τον Ιανουάριο έως τον Οκτώβριο του 2023, αριθμός που επταπλασιάστηκε σε σχέση με τον αριθμό του 2022. Και παρόλο που ο αριθμός του Μεξικού δεν είναι τόσο εντυπωσιακός με 330.000 μονάδες, οι εξαγωγές εκεί αυξήθηκαν κατά 71%. Ωστόσο, οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες δεν αρκούνται στις εξαγωγές προς το Μεξικό. Ήδη προσπαθούν να δημιουργήσουν εκεί βάσεις παραγωγής που ορισμένοι ειδικοί του κλάδου πιστεύουν ότι θα χρησιμοποιηθούν για να βοηθήσουν τις κινεζικές μάρκες να αποκτήσουν πρόσβαση στις ΗΠΑ χωρίς να χρειάζεται να πληρώνουν αυστηρούς εισαγωγικούς δασμούς.