Του Βασίλη Γ. Σαρημπαλίδη

Φωτογραφίες: Κωνσταντίνος Τριανταφυλλόπουλος, BMW

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Οι νέοι κινητήρες των αυτοκινήτων έχουν εξελιχτεί τα τελευταία χρόνια σε μεγάλο βαθμό, καθώς βοηθούν στη χαμηλή κατανάλωση καυσίμου χωρίς παράλληλα να κάνουν… εκπτώσεις στις επιδόσεις του αυτοκινήτου. Αντιθέτως μάλιστα του προσφέρουν και περισσότερα… γκάζια.

Ακολουθώντας αυτή τη λογική, η BMW δημιούργησε τον κινητήρα των 1.6 λίτρων με τους 136 ίππους. Ο συγκεκριμένος εφοδιάζει τη σειρά 1 και καταφέρνει πλέον των επιδόσεων (0-100 σε 8.5 δευτ. και τελική τα 210 χλμ./ώρα) να σημειώνει πολύ χαμηλή κατανάλωση καυσίμου. Έχοντας δοκιμάσει την εν λόγω έκδοση και σε πραγματικές συνθήκες (οδήγηση εντός και εκτός πόλης) μπορέσαμε στον υπολογιστή του αυτοκινήτου κατανάλωση κοντά στα 6 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. Τι είναι όμως αυτό που έχουν πετύχει οι μηχανικοί της μάρκας και οι επισκέψεις στα πρατήρια δεν είναι τόσο συχνές; Μία σειρά συστημάτων και ενδείξεων βοηθούν στο να έρθει το επιθυμητό αποτέλεσμα.

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

O εξελιγμέμνος κινητήρας των 1.6 λίτρων της BMW αποδίδει 136 ίππους…


Λειτουργία Eco Pro

Η συγκεκριμένη λειτουργία παρέχει υποστήριξη για να πετύχει ο οδηγός αυτό που… έχει σκοπό (κυρίως στις μέρες μας) και να σημειώσει όσο το δυνατόν χαμηλότερη κατανάλωση.  Όταν γίνει η επιλογή της λειτουργίας Eco Pro (με κουμπί που βρίσκεται δίπλα από το κιβώτιο ταχυτήτων) το σύστημα αναλαμβάνει δράση και, ανάλογα με το προσωπικό στιλ οδήγησης του καθενός, δίνει τη δυνατότητα μείωσης στην κατανάλωση καυσίμου. Με ένδειξη μάλιστα στην κεντρική κονσόλα δείχνει πόσα χιλιόμετρα επιπλέον μπορεί να διανύσει ο οδηγός αν ακολουθεί τους κανόνες οικονομικής οδήγησης. Σύμφωνα με την εταιρεία ακολουθώντας κάποιος τις υποδείξεις της λειτουργίας μπορεί να επιτύχει μείωση έως και 20% στην κατανάλωση καυσίμου.


ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ανάκτηση ενέργειας από την πέδηση
Ένα ακόμα σύστημα που βοηθά, είναι αυτό της ανάκτησης ενέργειας. Γνωρίζουμε πως τα περισσότερα αυτοκίνητα χάνουν ενέργεια κατά το φρενάρισμα. Η ανάκτηση ενέργειας από την πέδηση αλλάζει τα δεδομένα και η χαμένη ενέργεια απλά… μεταφέρεται στην μπαταρία. Την ίδια ώρα που ο οδηγός αφήνει το γκάζι ή πατά το φρένο, το συγκεκριμένο σύστημα χρησιμοποιεί την ενέργεια που απελευθερώνεται για τη φόρτιση της μπαταρίας. Έτσι, μειώνεται το φορτίο του κινητήρα και ελαττώνονται ταυτόχρονα και οι εκπομπές ρύπων.

 
Λειτουργία Auto Start/Stop
Μία ακόμη λειτουργία που βοηθά σημαντικά στην εξοικονόμηση καυσίμου και ιδίως σε μετακινήσεις εντός πόλης είναι το σύστημα Auto Start/Stop. Το συγκεκριμένο σβήνει τον κινητήρα όταν το όχημα βρίσκεται ακινητοποιημένο στην κίνηση ή στα φανάρια και πολύ απλά εκείνη την ώρα δεν καταναλώνει καθόλου καύσιμο. Ο κινητήρας ενεργοποιείται όταν ο οδηγός απλά πατήσει το γκάζι (στην περίπτωση με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων).

 

Κιβώτιο ταχυτήτων 8 σχέσεων
Το εξελιγμένο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 8 σχέσεων της BMW έχει πραγματικά βγάλει ασπροπρόσωπους τους δημιουργούς του. Είναι ένα κιβώτιο που δεν κουράζει τον οδηγό, επιλέγει την σχέση στο κιβώτιο που χρειάζεται και πετυχαίνει σε σχέση με το μηχανικό κιβώτιο, όχι μόνο καλύτερες επιδόσεις αλλά και χαμηλότερη κατανάλωση. Είναι τόσο φιλικό και αποδοτικό που θα πρέπει κανείς να το δοκιμάσει για να αλλάξει τελείως την άποψη που έχει για τα αυτόματα κιβώτια ταχυτήτων.

Το 8άρι αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων απλά δεν… παίζεται…

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης