Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Οι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων στις ΗΠΑ δεν περνούν και τις καλύτερες στιγμές τους, τους τελευταίους μήνες. Πολλές εταιρίες δυσκολεύονται να πιάσουν τους στόχους των πωλήσεων για EV μοντέλα με αρκετές από αυτές να κάνουν στροφή προς τα υβριδικά. Αυτό όμως το σκηνικό ωφελεί με έναν άμεσο αλλά και έναν πλάγιο τρόπο την Tesla.
Από το 2009, η Tesla έχει ένα μικρό, συμπαθητικό δευτερεύον επάγγελμα, καθώς κερδίζει πολλά χρήματα μέσω των πιστώσεων ρύπων σε άλλες εταιρίες.
Κάθε αυτοκινητοβιομηχανία πρέπει τα αυτοκίνητα που πουλάει, αθροιστικά να εκπέμπουν μέχρι ένα συγκεκριμένο αριθμό ρύπων. Εάν λοιπόν δεν πιάσουν το στόχο, μπορούν να αγοράσουν «επιπλέον περιθώριο» από εταιρίες όπως η Tesla, τα μοντέλα της οποίας έχουν μηδενικό αποτύπωμα CO2. Με απλά λόγια, πληρώνουν την Tesla για να αγοράσουν τα περιθώρια ρύπων της και να γλυτώσουν τα προβλεπόμενα πρόστιμα.
Αυτή η επιχείρηση έχει αποδειχθεί αρκετά επικερδής για την Tesla, καθώς η εταιρεία εισέπραξε 1,58 δισεκατομμύρια δολάρια από την πώληση ρυθμιστικών πιστώσεων το 2020, το ποσό αυτό ξεπέρασε τα 1,7 δισεκατομμύρια δολάρια τόσο το 2022 όσο και το 2023.
Εάν δούμε όμως και λίγο πίσω από τα νούμερα φαίνεται πως μπορεί οι αυτοκινητοβιομηχανίες να κάνουν όνειρα για πωλήσεις ηλεκτρικών, όμως ο κόσμος είτε δεν θέλει ακόμα, είτε δεν μπορεί.
Φαίνεται πως η πραγματικότητα είναι διαφορετική από τους στόχους που βάζουν οι κυβερνήσεις.