Αυτοκίνητα σε λευκό χρώμα, με μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων, αποδοτικούς κινητήρες, υψηλά επίπεδα ασφάλειας και χωρίς πολλά αξεσουάρ – όπως ηλιοροφές – προτιμούν οι Ευρωπαίοι καταναλωτές.

Η Ford Europe έκανε μια πολύ ενδιαφέρουσα έρευνα στη Γηραιά Ήπειρο, ώστε να δει πως θέλουν τα αυτοκίνητά τους οι Ευρωπαίοι και με ποια κριτήρια αγοράζουν ένα καινούργιο μοντέλο. Τα αποτελέσματα είναι άκρως ενδιαφέροντα και αξίζει όλοι να δώσουν προσοχή.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Χρώματα

Το λευκό παραμένει για μια ακόμα χρονιά το πιο δημοφιλές χρώμα στην Ευρώπη με ποσοστό 23%, με το μαύρο και το γκρι να ακολουθούν με 20% και 17%, αντίστοιχα. Σύμφωνα με την Ford, πάνω από 500.000 αυτοκίνητα της που πουλήθηκαν το 2013 είχαν χρώμα λευκό, ενώ εντυπωσιακή ζήτηση είχαν οι αποχρώσεις του καφέ και του πορτοκαλί. Είναι χαρακτηριστικό, ότι οι Νορβηγοί επιλέγουν το καφέ περισσότερο από οποιονδήποτε άλλο λαό, με τους Βρετανούς να έχουν μια ιδιαίτερη συμπάθεια στο κόκκινο.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Αμαξώματα

Οι μισοί σχεδόν καταναλωτές στο σύνολο 22 χωρών της Ευρώπης, επιλέγουν πεντάθυρα  αυτοκίνητα. Πρώτοι είναι οι Έλληνες με ποσοστό 95%, δεύτεροι οι Ισπανοί με 87% και τρίτοι οι Βρετανοί με 83%. Στις Σκανδιναβικές χώρες και στη Γερμανία, τα station wagon είναι τα πιο δημοφιλή, με τους Τούρκους, τους Ρώσους και τους Ρουμάνους να έχουν μια τάση προς τα τετράθυρα αμαξώματα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Κιβώτια ταχυτήτων

Παρότι τα αυτόματα κιβώτια έχουν βελτιωθεί σε πολύ σημαντικό βαθμό, οι Ευρωπαίοι συνεχίζουν να επιλέγουν αυτοκίνητα με μηχανικό κιβώτιο. Το 85% των καταναλωτών που αγόρασαν πέρυσι αυτοκίνητο, προτίμησε μηχανικό κιβώτιο, με τους Ολλανδούς, τους Ιρλανδούς, τους Έλληνες και τους Πολωνούς να παραμένουν πιστοί στις χειροκίνητες αλλαγές των σχέσεων. Μόνο οι Ρώσοι λένε ναι στα αυτόματα κιβώτια, σε ποσοστό 48%.

Ασφάλεια και συστήματα

Η ασφάλεια είναι βασικός παράγοντας κατά την αγορά ενός νέου αυτοκίνητου. Τα προηγμένα συστήματα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας δεν αφήνουν αδιάφορους τους Ευρωπαίους, καθώς επιθυμούν να αγοράσουν πλουσιότερες εξοπλιστικά εκδόσεις ώστε να έχουν το… κεφάλι τους ήσυχο. Γερμανοί, Ολλανδοί, Ελβετοί, Νορβηγοί και Φιλανδοί, εκτιμούν περισσότερο από όλους τις τεχνολογίες, έχοντας παράλληλα και τους καλύτερους δρόμους. Πώς να μην έχουν τα λιγότερα τροχαία ατυχήματα μετά;  

Όχι στα περιττά αξεσουάρ

Μπορεί οι Νότιες χώρες να έχουν τον περισσότερο ήλιο, ωστόσο οι κάτοικοι είναι από τους πλέον απρόθυμους στην επιλογή ηλιοροφής. Ούτε οι Έλληνες, ούτε οι Ιταλοί, ούτε οι Ισπανοί δαπανούν επιπλέον λεφτά για να τοποθετήσουν ηλιοροφή στο αυτοκίνητό τους. Σπάνια είναι και τα θερμαινόμενα καθίσματα στις πιο ηλιόλουστες χώρες, σε αντίθεση με τους Βόρειους που τα παραγγέλνουν σε πολύ μεγάλο βαθμό. Καμία εντύπωση δεν προκαλεί η επιλογή αναπτήρα, με τους Έλληνες, τους Ισπανούς και τους Τούρκους να το επιζητούν περισσότερο από όλους. Θεριακλήδες άλλωστε!

Κινητήρες

Βενζίνη και πετρέλαιο έχουν τη μερίδα του λέοντος στην Ευρώπη, με τις εναλλακτικές μορφές καυσίμου να παραμένουν σχετικά άγνωστες. Μόλις το 1% επιλέγει αυτοκίνητο με διαφορετικά καύσιμα. Η βενζίνη παραμένει πρώτη επιλογή με 58%, με το diesel να είναι περισσότερο δημοφιλές σε Τουρκία, Ιταλία και Πορτογαλία.

Επιμέλεια: Λουκάς Παπαλάμπρος

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης