Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Το Citroen 2CV, είναι ένα πασίγνωστο ιστορικό μοντέλο που αντικατοπτρίζει καλύτερα από κάθε άλλο την ευρωπαϊκή αυτοκίνηση. Σήμερα όμως θα ασχοληθούμε με την σπανιότερη έκδοση του, την 4X4 Sahara, η οποία πέρασε τη γραμμή παραγωγής μόλις 693 φορές και έχει ένα απίστευτο μυστικό.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η συγκεκριμένη έκδοση είχε δύο κινητήρες που λειτουργούσαν ανεξάρτητα. Αυτό σήμαινε ότι οι ιδιοκτήτες μπορούσαν να επιλέξουν κίνηση στους εμπρός, πίσω ή όλους τους τροχούς. Το οικονομικό off-roader που πωλούνταν από το εργοστάσιο με δύο κινητήρες και δύο κιβώτια ταχυτήτων είχε ενισχυμένο πλαίσιο και πιο δυνατούς βραχίονες ανάρτησης για να αντέχει καλύτερα σε ανώμαλο έδαφος.

Φυσικά είχε και δύο δεξαμενές καυσίμων για την τροφοδοσία των εμπρός και πίσω τοποθετημένων κινητήρων. Επειδή όμως οι δύο δεξαμενές καυσίμου βρίσκονται κάτω από τα καθίσματα, υπάρχουν οπές στις πόρτες για να περάσει η αντλία βενζίνης.  Όμως ακόμα και με γεμάτα τα ντεπόζιτα, ζύγιζε μόλις 735 κιλά.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η διαδικασία εκκίνησης είναι όσο πιο απλή μπορείτε να φανταστείτε, καθώς υπάρχουν δύο κλειδιά, ένα για κάθε κινητήρα. Το κλειδί που βρίσκεται πιο κοντά στη κολώνα του τιμονιού θέτει σε λειτουργία τον μπροστινό κινητήρα, ενώ το εξωτερικό κλειδί βάζει μπροστά τον κινητήρα που βρίσκεται πίσω.

Οι κινητήρες στο μοντέλο του βίντεο είναι πανομοιότυποι δικύλινδροι 425 κ.εκ. (στην αρχική έκδοση ήταν λίγο μικρότερου κυβισμού) που ο καθένας αποδίδει 13,5 ίππους και 26,48 Nm ροπής. Και με τους δύο σε λειτουργία, το αυτοκίνητο φτάνει τελική ταχύτητα περίπου στα 100χλμ./ώρα.

Εκτός από τους δύο κινητήρες, τα δύο κιβώτια και τα δύο ντεπόζιτα, υπήρχαν και άλλες διαφοροποιήσεις στη συγκεκριμένη έκδοση. Πιο συγκεκριμένα οι θόλοι των τροχών είναι κομμένοι με διαφορετικό τρόπο και υπάρχουν σχισμές στα πίσω φτερά για καλύτερη ψύξη του κινητήρα, ενώ στο μπροστινό μέρος, το 4×4 Sahara διαθέτει επανασχεδιασμένο καπό με εγκοπή για τη ρεζέρβα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Με σχεδόν καμία ηχομόνωση και δύο κινητήρες σε λειτουργία, το αυτοκίνητο είναι αναμενόμενα θορυβώδες. Η τιμή ήταν επίσης ένα θέμα, αφού κόστιζε διπλάσια από ένα κανονικό 2CV. Ως εκ τούτου, δεν ήταν μια εμπορική επιτυχία, αλλά περισσότερο ένα πείραμα.

Αν αναρωτιέστε πόσο αξίζουν αυτά τα αυτοκίνητα, το 2019 σε δημοπρασία πουλήθηκε ένα για 86.250 ευρώ. Την ίδια χρονιά, ένα άλλο αυτοκίνητο έπιασε 106.400 δολάρια σε δημοπρασία στο Pebble Beach.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης