Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Οι Κινέζοι είναι έτοιμοι να χτίσουν (ή να αγοράσουν) εργοστάσια στην Ευρώπη έτσι ώστε να αποφύγουν τους δασμούς που ψήφισε η Ε.Ε. για τα ηλεκτρικά τους. Με την ίδια λογική και για τον ίδιο ακριβώς λόγο, Porsche και Audi είναι έτοιμες να κατασκευάσουν για πρώτη φορά στην ιστορία, μοντέλα τους σε αμερικανικό έδαφος. Τα ανεκμετάλλευτα ακίνητα της VW στην Chattanooga είναι τα πλέον υποψήφια για την κατασκευή των SUV της Porsche και της Audi
Σε αντίθεση με τη BMW, τη Mercedes και τη VW, η Porsche και η Audi δεν κατασκευάζουν επί του παρόντος κανένα αυτοκίνητο στις ΗΠΑ, παρά το γεγονός ότι η Αμερική είναι η μεγαλύτερη αγορά (ή μία από τις μεγαλύτερες στην περίπτωση της Audi). Η Audi κατασκευάζει το Q5 στο Μεξικό, οπότε αντιμετωπίζει πιθανό δασμό 25%, και όλα τα οχήματα της Porsche κατασκευάζονται στην Ευρώπη, οι εξαγωγές της οποίας θα μπορούσαν να πληγούν με εισφορά 10% κατά την άφιξή τους στις ΗΠΑ.
Τώρα και οι δύο εταιρείες εξετάζουν το ενδεχόμενο κατασκευής οχημάτων στις υπάρχουσες εγκαταστάσεις της VW στο Chattanooga, σύμφωνα με τη γερμανική εφημερίδα Handelsblatt. Η εγκατάσταση στο Τενεσί κατασκευάζει επί του παρόντος το SUV Atlas και το ηλεκτρικό SUV ID.4, αλλά η τεράστια πτώση της ζήτησης για το EV σημαίνει ότι υπάρχει άφθονη πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα. Οι πωλήσεις του ID.4 στην Αμερική μειώθηκαν κατά 55% πέρυσι. Μια άλλη επιλογή που φέρεται να εξετάζεται είναι η Audi να μοιραστεί τον χώρο παραγωγής με το νέο Scout EV του VW Group στο εργοτάξιο της Νότιας Καρολίνας που βρίσκεται υπό κατασκευή.
Η έκθεση υποδηλώνει ότι η Porsche δεν θα μεταφέρει την υπάρχουσα παραγωγή, αλλά μαζί με την Audi θα χρησιμοποιήσουν τις ΗΠΑ ως βάση για την παραγωγή μεγαλύτερων SUV.
Τέλος, να θυμίσουμε ότι η Porsche North America αύξησε τις δραστηριότητές της πέρυσι πουλώντας 76.167 οχήματα έναντι 75.415 το 2023, οι πωλήσεις της Audi όμως υποχώρησαν κατά 14% σε 196.576 μονάδες. Και τυχόν δασμοί θα μπορούσαν να αποτελέσουν πρόβλημα και για τις δύο μάρκες.