Επιμέλεια: Αλέξης Σφαέλος

Στην δεκαετία του 1990, η Porsche πήρε σημαντικές αποφάσεις προκειμένου να εξασφαλίσει τη μακροπρόθεσμη οικονομική της επιτυχία, καθώς είχε βρεθεί σε μια από τις σημαντικότερες οικονομικές κρίσεις στην ιστορία της.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Με το νέο της μοντέλο την Boxster, που κυκλοφόρησε το 1996, η Porsche άρχισε να κάνει ελιγμούς για να βγει από την ύφεση. Γρήγορα όμως έγινε σαφές στη διοίκηση ότι η θρυλική 911 και το νέο μοντέλο από μόνα τους δεν θα μπορούσαν να οδηγήσουν την εταιρεία σε ένα ασφαλές μέλλον. Τα σχέδια για μια «τρίτη Porsche» άρχισαν να διαμορφώνονται. 

Κατόπιν σύστασης του αμερικανικού οργανισμού πωλήσεων, η εταιρεία επέλεξε ένα όχημα εκτός δρόμου αντί για το όχημα μεταφοράς ανθρώπων. Λόγος αποτέλεσε ότι αυτός ο τύπος οχήματος ήταν ιδιαίτερα δημοφιλής στη Βόρεια Αμερική, τη μεγαλύτερη αγορά της Porsche εκείνη την εποχή.

Αυτό το τεράστιο εγχείρημα αντιμετωπίστηκε τελικά ως μέρος ενός κοινού έργου με τη Volkswagen, που ονομάστηκε «Colorado», το οποίο ανακοινώθηκε επίσημα τον Ιούνιο του 1998: η Porsche Cayenne και η Volkswagen Touareg θα μοιράζονταν την ίδια πλατφόρμα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Παρά την ίδια αρχιτεκτονική, κάθε κατασκευαστής χρησιμοποίησε τους δικούς του κινητήρες και ανέπτυξε τις δικές του ρυθμίσεις πλαισίου.

Η μεγάλη τεχνική γκάμα του κάνει την Cayenne ένα οικογενειακό όχημα που είναι επίσης ένα στιβαρό off-roader και εξαιρετικά δυναμικό σπορ αυτοκίνητο με επιδόσεις που θα περίμενε κανείς από μια Porsche. Με αυτά τα χαρακτηριστικά, η Cayenne έχει επηρεάσει καθοριστικά την κατηγορία sport utility οχημάτων (SUV) τα τελευταία 20 χρόνια.

Ο Detlev von Platen, Μέλος του Εκτελεστικού Συμβουλίου Πωλήσεων και Μάρκετινγκ της Porsche, λέει:

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

«Η Cayenne έχει συμβάλει στην ενίσχυση της απήχησης της μάρκας μας, ιδιαίτερα στην Κίνα και σε άλλες ασιατικές αγορές. Είναι πλέον ένα από τα πιο περιζήτητα μοντέλα της Porsche παγκοσμίως και είμαι σίγουρος ότι η δημοτικότητά του θα παραμείνει ισχυρή στο μέλλον».

Πλέον το δημοφιλές SUV της Porsche είναι διαθέσιμο σε Hybrid εκδόσεις. Μόνο με ηλεκτρική ενέργεια, τα plug-in υβριδικά μοντέλα της τρίτης γενιάς Cayenne μπορούν να φτάσουν ταχύτητες έως και 135 km/h και να οδηγήσουν έως και 44 χιλιόμετρα με μηδενικές εκπομπές ρύπων. Η τυπική κατανάλωση σύμφωνα με το WLTP είναι 3,1 έως 4,1 l/100 km, ανάλογα με τη διαμόρφωση και τα ελαστικά.
 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης