Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Πριν από δύο χρόνια, τον Σεπτέμβριο του 2022, η Ferrari εξέπληξε την αυτοκινητοβιομηχανία με τη νέα Purosangue: Το πρώτο τετράθυρο παραγωγής του Maranello και μάλιστα ένα «SUV». Φυσικά, η Ferrari δεν αποκαλεί την Purosangue SUV, αλλά είναι σίγουρα πρωταγωνιστής της κατηγορίας SUV/crossover, όπου ήδη ανταγωνίζονται άλλες πολυτελείς μάρκες.
Όταν παρουσιάστηκε η Purosangue, προκάλεσε μεγάλη αναστάτωση. Αρκετοί είπαν ότι ήταν ιεροσυλία, ενώ άλλοι το είδαν ως μια καλή ευκαιρία για μία μεγάλη αλλαγή. Αλλά τι αντίκτυπο είχε η Purosangue στις πωλήσεις και την εικόνα της Ferrari;
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, η Ferrari πουλάει σήμερα περισσότερα οχήματα από ποτέ. Πιο συγκεκριμένα, αναφορικά με τα εξαμηνιαία αποτελέσματα, η μάρκα κατέγραψε νέο ρεκόρ πωλήσεων το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους, με περισσότερες από 7.000 μονάδες να έχουν αποσταλεί. Συνολικά, η ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία παρέδωσε 7.044 μονάδες, αυξημένες κατά 1,2% από τον Ιανουάριο έως τον Ιούνιο του 2023.
Παρόλο που πρόκειται για τη χαμηλότερη αύξηση την περίοδο των τελευταίων δέκα ετών (εξαιρουμένου του έτους 2020 λόγω COVID), ο όγκος μέχρι τον Ιούνιο του 2024 ήταν σχεδόν διπλάσιος από το σύνολο των αποστολών πριν από δέκα χρόνια, που ήταν 3.694 μονάδες. Η αύξηση είναι αξιοσημείωτη λαμβάνοντας υπόψη την υψηλή τιμή των μοντέλων και τις πολλές γεωπολιτικές εντάσεις που επηρεάζουν τις αγορές. Ο λόγος για την αύξηση, ωστόσο, δεν οφείλεται εξ ολοκλήρου στην Purosangue – οι ταξινομήσεις για το SUV δεν ξεκίνησαν πριν από το τέλος του τρίτου τριμήνου του 2023.
Σύμφωνα με στοιχεία της JATO Dynamics, η Purosangue ήταν η τρίτη Ferrari με τις καλύτερες πωλήσεις μεταξύ Ιανουαρίου – Αυγούστου 2024. Τα στοιχεία, τα οποία εξαιρούν βασικές αγορές όπως η Μέση Ανατολή, λένε ότι η Purosangue πούλησε σχεδόν 1.500 μονάδες μέχρι τον Αύγουστο, τρίτη μετά τη Ferrari 296 (με περισσότερες από 3.100 μονάδες) και τη δεύτερη Ferrari Roma (με σχεδόν 1.900 μονάδες). Η Purosangue ξεπέρασε μεταξύ άλλων τη Ferrari SF90, την 812 και την Portofino (η οποία καταργήθηκε το 2023).
Η μάρκα συνεχίζει να είναι, μακράν, ο ηγέτης στην κατηγορία των supercar. Και κερδίζει πολλά χρήματα εξαιτίας αυτού (τα κέρδη προ φόρων και τόκων αυξήθηκαν από 28,3% το πρώτο εξάμηνο του 2023 σε 28,9% το πρώτο εξάμηνο του 2024). Εν τω μεταξύ, η αποτίμηση της Ferrari έχει φθάσει σε νέο υψηλό επίπεδο, με την τιμή της μετοχής να ανέρχεται σε σχεδόν 460 ευρώ στις 27 Σεπτεμβρίου 2024.