Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Ένα κλασικό και γνωστό ερώτημα έρχεται να απαντηθεί επιτέλους στο παρακάτω βίντεο. Με ίσους παράγοντες, ποιό είναι καλύτερο στα χιόνια; Το πισωκίνητο ή το προσθιοκίνητο;
Κανάλι του Youtube έφερε πρόσφατα σε “μονομαχία” δύο γερμανικά σεντάν με παρόμοιες προδιαγραφές για να δούμε μια και καλή αν η FWD ή η RWD κίνηση είναι η καλύτερη επιλογή σε ένα χιονισμένο περιβάλλον.
Τα αυτοκίνητα, ένα Audi A4 και μια BMW Σειρά 3, χρησιμοποιούν παρόμοια ισχυρούς κινητήρες ντίζελ και είναι εξοπλισμένα με ίδιου μεγέθους χειμερινά ελαστικά Goodyear UltraGrip Performance 3.
Παρά τις διαφορές στην κατανομή βάρους και τους αντίθετους κινητήριους τροχούς, τα δύο αυτοκίνητα έχουν σχεδόν ίδιες επιδόσεις στη δοκιμή επιτάχυνσης στην ευθεία, με ενεργοποιημένο το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης. Ωστόσο, η BMW κερδίζει ελαφρώς το προβάδισμα έναντι της Audi όταν το σύστημα πρόσφυσης είναι απενεργοποιημένο, πιθανότατα επειδή το βάρος του αυτοκινήτου μετατοπίζεται προς τα πίσω κατά την επιτάχυνση, προσφέροντας μεγαλύτερη πρόσφυση στους κινητήριους τροχούς.
Στη συνέχεια, τα δύο αυτοκίνητα αναμετρώνται μεταξύ τους σε μια κλίση 15 τοις εκατό για να διαπιστωθεί ποιο από τα δύο αντιμετωπίζει μεγαλύτερο πρόβλημα στην εκκίνηση από στάση. Και τα δύο έχουν καλές επιδόσεις, αλλά και πάλι η BMW έχει ελαφρώς καλύτερες επιδόσεις. Σε μια δοκιμή πλευρικής επιτάχυνσης σε χιονισμένο οδόστρωμα, τα δύο αυτοκίνητα είναι ισάξια, κυρίως χάρη στο πανομοιότυπα ελαστικά τους.
Τα πράγματα αποκτούν ενδιαφέρον όταν τα δύο αυτοκίνητα αναμετρώνται μεταξύ τους σε μια πίστα χειρισμού στο χιόνι. Η BMW σημειώνει ταχύτερο χρόνο γύρου με απενεργοποιημένο το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης, αλλά το Audi είναι ταχύτερο όταν τα αυτοκίνητα διατηρούν το ESC ενεργοποιημένο.