Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Η Maserati κατάφερε να πουλήσει περίπου 20.600 αυτοκίνητα κατά τους πρώτους εννέα μήνες του 2023. Το αντίστοιχο διάστημα για το 2024, ο αριθμός έχει πέσει στις 8.600, σύμφωνα με τα τελευταία επίσημα στοιχεία της Stellantis. Αυτή είναι μια τεράστια μείωση 58,3%, η οποία τελικά κόστισε στον Davide Grasso τη θέση του ως CEO. Τώρα, το αφεντικό της Stellantis, Carlos Tavares, δείχνει με το δάχτυλο τη στρατηγική μάρκετινγκ της Maserati και τους αντιπροσώπους που επιμένουν να κάνουν εκπτώσεις στα μοντέλα, αμαυρώνοντας την premium γοητεία της μάρκας.
Αυτή δεν είναι καν η πρώτη επίθεση του Tavares στα προβλήματα μάρκετινγκ της Maserati. Τον Σεπτέμβριο, έκανε παρόμοια σχόλια. Βέβαια, τότε, δεν είχε απολύσει τον Grasso. Τώρα, η εταιρεία προσπαθεί να «περιορίσει το κόστος» σε μια προσπάθεια να σταματήσει την οικονομική αιμορραγία.
«Οι πωλήσεις της Maserati παραμένουν σημαντικά μειωμένες σε σχέση με πέρυσι, ενώ το 2024 έχουν παρουσιαστεί ορισμένα σημαντικά νέα μοντέλα, ιδίως οι EV εκδόσεις του SUV », αναφέρει η εταιρεία σε ανακοίνωσή της. «Η Maserati θα εργάζεται με μία σημαντικά μειωμένη γκάμα για το εγγύς μέλλον, αφού τρία μοντέλα αποχαιρέτησαν την παραγωγή στο τέλος του 2023, και ως εκ τούτου είναι αναγκαστική η αναπροσαρμογή του κόστους για την επιστροφή στην κερδοφορία».
Ο Tavares κατηγόρησε επίσης τους κινέζους εμπόρους που ήθελαν να πουλήσουν τα αυτοκίνητα με μεγάλες εκπτώσεις: «Είπαμε, δεν συνεργαζόμαστε για να καταστρέψετε τη μάρκα μας. Αλλά αν το μάρκετινγκ σας δεν είναι καλό και οι αντιπρόσωποί σας πιστεύουν ότι πρέπει να πουλήσετε σε χαμηλότερη τιμή, υπάρχει σημαντικό πρόβλημα».
Δυστυχώς για τη Stellantis, αυτή είναι μόνο μία από τις πολλές πυρκαγιές που προσπαθεί να σβήσει. Ο όμιλος είδε τις πωλήσεις να μειώνονται κατά 20% για το γ’ τρίμηνο σε όλους τους τομείς. Βρίσκεται επίσης εν μέσω μήνυσης κατά του πέμπτου προμηθευτή της, ενώ διακόπτει την παραγωγή μοντέλων όπως το Durango και το Grand Cherokee.