Τα αυτοκίνητα που θα μπορούν να κινηθούν χωρίς την ενεργή συμμετοχή του οδηγού, βρίσκονται όλο και πιο κοντά στην παραγωγή, με τις εταιρείες να εξελίσσουν συνεχώς την τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η Volvo, πρωτοπόρος στον τομέας της ασφάλειας, στοχεύει να έχει έτοιμη την επαναστατική αυτή τεχνολογία έως το 2020. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμά της, από το 2017 έως το 2019, 100 αυτόνομα XC90 θα κυκλοφορούν καθημερινά στην πόλη του Γκέτεμποργκ, στο πλαίσιο του προγράμματος «Drive Me».

Τα αυτοκίνητα θα τα οδηγούν πελάτες της εταιρείας και στόχος είναι να συγκεντρωθούν όσο το δυνατόν περισσότερες πληροφορίες και στοιχεία, μέσα από απλούς οδηγούς, προκειμένου να τελειοποιηθεί το σύστημα αυτόνομης οδήγησης. Η συγκεκριμένη τεχνολογία είναι ιδιαίτερα περίπλοκη και πρέπει να ξεπεραστούν αρκετά εμπόδια, ώστε να περάσει στην παραγωγή και να είναι απόλυτα ασφαλής για οδηγούς, επιβάτες και πεζούς.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το σύστημα ονομάζεται Autopilot και αποτελείται από επτά ραντάρ που σκανάρουν περιμετρικά το δρόμο, ισάριθμες κάμερες και 12 αισθητήρες υπερήχων ώστε να ανιχνεύεται με απόλυτη ακρίβεια η απόσταση των οχημάτων, των ποδηλατών, των πεζών και οποιουδήποτε αντικειμένου.

Επειδή κάθε τεχνολογία είναι πιθανό να εμφανίσει κάποια βλάβη, υπάρχουν εφεδρικά συστήματα που εξασφαλίζουν τη λειτουργία αυτόνομης οδήγησης. Σε περίπτωση ακραίων καιρικών φαινομένων, ο έλεγχος του οχήματος θα περνά στον οδηγό, ενώ θα υπάρχει ακόμα και τείχος προστασίας για την αντιμετώπιση επίθεσης από χάκερς. Επίσης, θα διαθέτουν «μαύρα κουτιά» αντίστοιχα με αυτά των αεροπλάνων, καταγράφοντας όλα τα δεδομένα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Όπως εξήγησαν τα στελέχη της Volvo, για να περάσει στην ευρεία παραγωγή η τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης, πρέπει να υπάρχει πλήρη συνεργασία με τους οργανισμούς υποδομών, τους αρμόδιους φορείς και τις Αρχές, καθώς και να μειωθεί σημαντικά το κόστος.  

«Το εύκολο είναι να δημιουργήσουμε και να παρουσιάσουμε ένα αυτόνομο πρωτότυπο όχημα. Αν όμως θέλουμε να το περάσουμε στον πραγματικό κόσμο, τότε πρέπει να σχεδιάσουμε και να παράγουμε ένα πλήρες σύστημα που θα είναι ασφαλές, σταθερό και προσιτό στους απλούς πελάτες», τόνισε ο Erik Coelingh, τεχνικός επικεφαλής της Volvo.


Επιμέλεια: Λουκάς Παπαλάμπρος

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης