Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Η όσφρηση είναι μία από τις πιο δυνατές αισθήσεις καθώς έχει την δυνατότητα να μένει αποθηκευμένη στον εγκέφαλο σε συνδυασμό με καταστάσεις, εμπειρίες και αντικείμενα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Αυτό το γνωρίζει πολύ καλά η Audi και αυτός είναι ο λόγος που από το 1985 έχει δημιουργήσει την ειδική ομάδα «Nose Team» η οποία είναι υπεύθυνη να μυρίζει κάθε νέο υλικό που χρησιμοποιείται στα αυτοκίνητα. Να γνωρίζει και να εγκρίνει πως τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί κατά την δημιουργία του συνόλου δεν θα μυρίζουν άσχημα π.χ. εάν αφήσεις το αυτοκίνητο στον ήλιο σε καυτή ημέρα καύσωνα.

Δεν είναι τόσο απλή δουλειά όσο ακούγεται
Οι επιστήμονες της Audi γνωρίζουν ότι είναι αδύνατο να δημιουργηθεί ένα αυτοκίνητο χωρίς οσμές, επομένως αντί να προσπαθούν να καλύψουν τις μυρωδιές, στοχεύουν το υλικό και τα χημικά που χρησιμοποιούνται κατά τη διαδικασία κατασκευής να είναι όσο το δυνατόν ουδέτερα. Εάν κατά τον έλεγχο διαπιστωθεί πως ένα υλικό μυρίζει λάθος ή προκαλεί δυσάρεστη αίσθηση, στέλνεται πίσω και προχωρά η αντικατάσταση του.

Ο χημικός Heiko Lüßmann-Geiger είναι ο υπεύθυνος μιας ομάδας πέντε ατόμων στο Βαυαρικό Κέντρο ποιότητας της Audi από τις αρχές της δεκαετίας του 2000. Ο ίδιος δηλώνει πως η μυρωδιά ενός οχήματος είναι από τα πιο σημαντικά στοιχεία ώστε ένα αυτοκίνητο να κερδίσει ή να αποτρέψει έναν ιδιοκτήτη από την αγορά του.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η βαθμολόγηση μιας μυρωδιάς
Οι μυρωδιές βαθμολογούνται σε μια κλίμακα από το ένα –άοσμο- έως το έξι –αφόρητο-. Το γυαλί, τα κεραμικά και τα μέταλλα συχνά βαθμολογούνται ως ένα, δεδομένου ότι αποτελούν βασικό συστατικό του οχήματος. Άλλα υλικά πρέπει να βαθμολογούνται κάτω από το τέσσερα  προκειμένου να περάσουν τη δοκιμή, κάτι που άμα δεν γίνει, ακυρώνεται η χρήση τους και προχωρά η αναζήτηση αντικατάστασης τους.

Εσείς θυμάστε πως μύριζε το αυτοκίνητο σας όταν το αγοράσατε καινούργιο; Πώς θα θέλατε να μυρίζει το επόμενο;

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης