Τα καθίσματα ενός αυτοκινήτου παίζουν πολύ μεγάλο ρόλο στην άνεση του οδηγού και των επιβατών. Οι κατασκευαστές δίνουν ιδιαίτερη έμφαση σε αυτόν τον τομέα, καθώς, σύμφωνα με έρευνες, ο πόνος της πλάτης επηρεάζει τους μισούς Ευρωπαίους σε κάποια φάση της ζωής τους.
Το νέο Focus είναι ένα από τα ελάχιστα μικρομεσαία hatchback που διαθέτει κάθισμα οδηγού και συνοδηγού με ρύθμιση 18 κατευθύνσεων για μέγιστη στήριξη και ανακούφιση. Το κάθισμα φέρει σφραγίδα έγκρισης του κορυφαίου οργανισμού υγείας της σπονδυλικής στήλης Aktion Gesunder Rücken e.V. (AGR) και προσαρμόζεται στη θέση του επιβάτη ανεξαρτήτως σωματότυπου.
Κατά μέσο όρο, οι Ευρωπαίοι οδηγούν τα οχήματά τους για περίπου μία ώρα κάθε μέρα, χωρίς να περιλαμβάνεται ο χρόνος που είναι μποτιλιαρισμένοι στην κυκλοφορία ή αναζητούν ελεύθερο χώρο στάθμευσης.
Μία βρετανική έρευνα έδειξε ότι το 75% των οδηγών υποφέρει από πόνους στην πλάτη εξαιτίας της κακής στάσης του σώματος, κάτι που μπορεί επίσης να προκαλέσει πόνο στον αυχένα, μυϊκή κόπωση και κακή κυκλοφορία του αίματος.
Το κάθισμα του Focus ρυθμίζεται ως προς το ύψος, το μήκος και την κλίση, πέραν της υποστήριξης πλάτης, αυχένα και μηρού. Η οσφυϊκή υποστήριξη τεσσάρων κατευθύνσεων ελέγχεται ηλεκτρονικά από ένα διακόπτη στο πλάι.
Οι ειδικοί της Ford πραγματοποίησαν δοκιμές με άνδρες και γυναίκες οδηγούς διαφορετικού ύψους, βάρους και σωματότυπου προκειμένου να πετύχουν τη βέλτιστη σχεδίαση. Τα τεστ αντοχής περιελάμβαναν 150.000 χιλιόμετρα οδήγησης σε πραγματικές συνθήκες και χρήση του ρομποτικού προσομοιωτή «Robutt», που συμπτύσσει συνολική χρήση 10 χρόνων σε τρεις ημέρες καθώς κάθεται, αναπηδά και περιστρέφεται στο κάθισμα 7.500 φορές.
Επιμέλεια: Λουκάς Παπαλάμπρος