Επιμέλεια :Περικλής Χαλάτσης
Ο διάδοχος του Volvo XC90 που θα είναι ένα 100% ηλεκτρικό αυτοκίνητο θα παρουσιασθεί το 2022 και θα έχει κορυφαία τεχνολογία ασφαλείας στο βασικό του εξοπλισμό.Οι επίσημες αποκαλύψεις θα γίνουν στις 30 Ιουνίου κατά τη διάρκεια του « Volvo Cars Tech Moment». Το νέο πακέτο ασφαλείας συνδυάζει προηγμένο hardware με λογισμικό από τη Volvo, τη Zenseact και τη Luminar.
Το σχέδιο δράσης για το μελλοντικό της τεχνολογικό σχέδιο της Volvo θα βασίζεται στην τεχνολογία LiDAR και τον υπερυπολογιστή τεχνητής νοημοσύνης για ακόμη μεγαλύτερη ασφάλεια ενώ θα είναι εξοπλισμένο με προηγμένους αισθητήρες.
Η τεχνολογία LiDAR έχει αναπτυχθεί από τη Luminar.Ο υπολογιστής αυτόνομης οδήγησης διαθέτει NVIDIA DRIVE Orin. Στο βασικό του εξοπλισμό έχει τεχνολογία system-on-a-chip.Με το νέο πακέτο ασφαλείας η Volvo Cars στοχεύει μα ελαχιστοποιήσει τα ατυχήματα και να μειώσει τις απώλειες ζωής.
Ο Håkan Samuelsson (Χόκαν Σάμιουελσον), CEO του Volvo Car Group δήλωσε :
«Έχοντας αυτό το hardware στο βασικό εξοπλισμό, μπορούμε συνεχώς να βελτιώνουμε τα χαρακτηριστικά ασφαλείας με ασύρματες (over-the-air) αναβαθμίσεις και να εισάγουμε προηγμένα συστήματα αυτόνομης οδήγησης, ενισχύοντας την ηγετική μας θέση στην ασφάλεια».
Μέσω του νέου πακέτου ασφαλείας, η Volvo Cars στοχεύει να μειώσει κι άλλο τις συγκρούσεις,με το ρυθμό μείωσης να αυξάνεται σταδιακά χάρη στις ασύρματες (over-the-air) αναβαθμίσεις λογισμικού.Οι νέες τεχνολογίες είναι επίσης σχεδιασμένες για να αντιμετωπίζουν ειδικά εκείνες τις κυκλοφοριακές συνθήκες που ευθύνονται για μεγάλο μέρος των σοβαρών τραυματισμών και των απωλειών ζωής που εξακολουθούν να σημειώνονται σήμερα.
Πως λειτουργεί η τεχνολογία NVIDIA
Τόσο ο κεντρικός υπολογιστής όσο και ο υπολογιστής αυτόνομης οδήγησης λειτουργούν με τεχνολογία NVIDIA .Μέσω ασύρματων (over the air) αναβαθμίσεων, η υπολογιστική ισχύ που χρειάζεται για την τεχνητή όραση και τις ανάγκες επεξεργασίας της πλατφόρμας LiDAR καθιστά τα αυτοκίνητα πιο ασφαλή. Ο στόχος είναι με τα συστήματα που θα διαθέτουν τα αυτοκίνητα της Volvo να φτάσουν στις μηδενικές συγκρούσεις.
Οι προηγούμενες γενιές της τεχνολογίας βασίζονταν σε μεγάλο βαθμό στην προειδοποίηση του οδηγού για πιθανούς άμεσους κινδύνους.Η νέα τεχνολογία ασφαλείας θα επεμβαίνει σταδιακά όλο και περισσότερο με τον ενδεδειγμένο τρόπο για να αποφεύγονται οι συγκρούσεις χωρίς να υπάρχει η παρέμβαση του οδηγού.
Εκτός από την πλατφόρμα αισθητήρων και τον υπολογιστή τεχνητής νοημοσύνης, η επερχόμενη ναυαρχίδα της Volvo θα εφοδιάζεται με εφεδρικά συστήματα για σημαντικές λειτουργίες. Όταν τα συστήματα αυτά θα υποστηρίζονται και δορυφορικά τότε θα έχουμε σύστημα ασφαλούς αυτόνομης οδήγησης χωρίς επιτήρηση.
Το σύστημα διεύθυνσης αλλά και το σύστημα πέδησης θα ρυθμίζονται αποκλειστικά από τον ηλεκτρονικό υπολογιστή. Μαζί με το LiDAR, τους υπολογιστικούς πόρους και το λογισμικό, θα ενεργοποιούν τη λειτουργία Highway Pilot, η οποία αναπτύχθηκε in-house σε συνεργασία με τη Zenseact, την εταιρεία της Volvo Cars που εξελίσσει λογισμικό για αυτόνομη οδήγηση.
Ένας άλλος στόχος της Volvo είναι να μειώσει το κόστος ασφάλισης, Με τα συστήματα ασφαλείας που θα διαθέτουν τα καινούρια αυτοκίνητα τα ατυχήματα θα είναι πιο σπάνια. Ένα ολοκληρωμένο 3ετές πρόγραμμα ασφάλισης ενσωματώνεται στις υπηρεσίες που συνοδεύουν ως στάνταρ επιλογή τα αμιγώς ηλεκτρικά Volvo (δωρεάν συντήρηση 3 ετών και εγγύηση 5 ετών).