Επιμέλεια:Περικλής Χαλάτσης

Δεν ξεκίνησε καλά ο πρώτος μήνας του 2022.Ο Ιανουάριος δεν ήταν καθόλου καλός για τους εισαγωγείς καινούργιων αυτοκινήτων. Αν περιορισθούμε στους αριθμούς και τους συγκρίνουμε με τα περσινά αποτελέσματα  θα δούμε ότι τον Ιανουάριο 2022  ταξινομήθηκαν 5.526 αυτοκίνητα ενώ τον Ιανουάριο του 2021 οι ταξινομήσεις έφτασαν τις 7.766.  Δηλαδή φέτος ταξινομήθηκαν 2.240 αυτοκίνητα λιγότερα αυτοκίνητα και η μείωση  έφτασε στο  28.8%.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Οι εισαγωγείς δείχνουν ιδιαίτερη ψυχραιμία. Ίσως και να το είχαν προβλέψει.Ωστόσο περιμένουν να κινηθεί καλύτερα η αγορά το Φεβρουάριο με την προϋπόθεση ότι η Κίνα, η  Σιγκαπούρη και η Ταιβάν θα ανταποκριθούν στην κατασκευή και διάθεση των  microchips.

Οι υποψήφιοι αγοραστές έχουν δώσει προκαταβολές και έχουν κλείσει τα αυτοκίνητα  που θέλουν να αποκτήσουν γνωρίζοντας ότι θα τα παραλάβουν μετά από 5 και 6 μήνες.Αν οι αυτοκινητοβιομηχανίες μπορούσαν να βγάλουν περισσότερα αυτοκίνητα από τις γραμμές παραγωγής ίσως και να μην είχαμε καμιά πτώση στις ταξινομήσεις.

Εκτός όμως από το πρόβλημα με τους ημιαγωγούς υπάρχει καθυστέρηση στο νέο πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά». Το ένα πρόβλημα ακολουθεί το άλλο. Ας μην ξεχνάμε και τις τρομακτικές αυξήσεις στην ενέργεια που έχουν «γονατίσει»  τον οικογενειακό προϋπολογισμό. Δεν είναι λίγοι αυτοί που βλέποντας να τους έρχονται λογαριασμοί στο ρεύμα και στο φυσικό αέριο τέσσερις και πέντε φορές υψηλότεροι , αναγκάσθηκαν να αναβάλουν τις παραγγελίες των καινούργιων αυτοκινήτων. 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Στη λίστα των εταιριών με τις υψηλότερες πωλήσεις στη χώρα μας είναι η Τoyota, η Hyundai, η Opel, η Peugeot και η Dacia που ήταν άλλωστε και η μεγάλη έκπληξη. 
Με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων τον περασμένο μήνα, έχουν ως εξής:

Σύμφωνα με πρώτους υπολογισμούς, η πρόοδος στα segments επιβατικών και στην κατανομή ανά καύσιμο, για τον Ιανουάριο, έχει ως εξής: 

Σε επίπεδο ΕΕ, με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (www.acea.be), η αγορά των επιβατικών το 2021 κινήθηκε ως εξής:

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

1) ΕΕ των 27, εκτός της Μάλτας, που δεν αποδίδει στοιχεία σε μηνιαία βάση.
(2) Μέλη της ΕΕ ως το 2004.
(3) Νορβηγία, Ισλανδία και Ελβετία.
 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης