Η βασική πρόκληση για κάθε κατασκευαστή αυτοκινήτων σήμερα είναι η δημιουργία ενός πιο βιώσιμου πλαισίου για την ατομική κινητικότητα. Όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες δαπανούν τεράστια ποσά για να μπορέσουν να πετύχουν τους στόχους τους για ένα καθαρό περιβάλλον. Και αυτό μπορεί να επιτευχθεί όταν η παραγωγή τους σε όλες τους τομείς γίνουν ουδέτερες από τον άνθρακα. 

Και σ αυτό ακριβώς  δεσμεύτηκε η Mazda. Ότι δηλαδή θα γίνει ουδέτερη σε άνθρακα σε όλους τους τομείς των δραστηριοτήτων της, έως το 2050. Πώς όμως μπορεί να γίνει αυτό. Η γιαπωνέζικη εταιρία πιστεύει ότι τα πολύπλοκα προβλήματα, σπάνια έχουν απλές λύσεις. Μπορεί ένα αυτοκίνητο να κινείται με μπαταρία και να έχει μηδενικές εκπομπές. Πολύ σωστά. Είναι ένα τεράστιο βήμα για μια καθαρότερη ατμόσφαιρα. 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ας δούμε όμως και πίσω από αυτό που αφήνουν να φαίνεται οι αυτοκινητοβιομηχανίες. Γιατί μπορεί τα BEV να μην παράγουν εκπομπές καυσαερίων , έχουν όμως αποτύπωμα άνθρακα από τις ίδιες τις μπαταρίες καθώς και στον τύπο ηλεκτρικής ενέργειας που τροφοδοτεί τα αυτοκίνητα. 

Η προστασία του περιβάλλοντος και η μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (CO2) είναι βασικός στόχος για τη Mazda. Για να πετύχει η ιαπωνική μάρκα έως το 2050, να γίνει ουδέτερη σε άνθρακα, θα πρέπει σε όλους τους τομείς των δραστηριοτήτων της να ακολουθήσει μια ολοκληρωμένη στρατηγική που ονομάζεται «Προσέγγιση πολλαπλών λύσεων».

Όλες οι διαθέσιμες λύσεις πρέπει να χρησιμοποιούνται για την επίτευξη ουδετερότητας άνθρακα, και για να ταιριάζουν σε όλες τις ανάγκες ατομικής μετακίνησης ή σε τοπικές συνθήκες.Στόχος της Mazda είναι να έχει όλα της τα νέα μοντέλα, πλήρως ή μερικώς εξηλεκτρισμένα έως το 2030, ενώ ταυτόχρονα να τελειοποιήσει τον κινητήρα εσωτερικής καύσης. 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Από το «Tank-To-Wheel» σε μία αξιολόγηση του «Well-To-Wheel»
Όλα αυτά οδηγούν τη Mazda στο να υιοθετήσει μια προσέγγιση πολλαπλών λύσεων. Αυτό που προέχει είναι η ολοκληρωμένη δέσμευση για την κατασκευή μόνο μοντέλων BEV.

Ο Επικεφαλής Έρευνας και Λειτουργιών της Mazda Motor Europe, Christian Schultze, εξήγησε σε βάθος αυτήν τη στρατηγική προοπτική Mazda talks Multi-Solution Approach – Strategy.

Οι επικεφαλής της γιαπωνέζικης αυτοκινητοβιομηχανίας έχουν δεσμευτεί να βελτιώσουν και να προσφέρουν τρεις τύπους κινητήρων:

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

α) Βενζίνης,

β) Diesel και

γ) Πλήρως ηλεκτρικούς.

Για τους κινητήρες εσωτερικής καύσεως (ΜΕΚ), η Mazda δουλεύει με τη χρήση της τεχνολογίας Skyactiv, με στόχο τη δημιουργία συνεχώς πιο αποδοτικών κινητήρων. Παράλληλα, προσθέτει διάφορους τύπους ηλεκτροκίνησης που ταιριάζουν στις ανάγκες και τα σενάρια οδήγησης του κάθε αυτοκινήτου.

Μέχρι το 2030, κάθε νέο μοντέλο στη γκάμα της Mazda θα διαθέτει διαφορετικούς τύπους και επίπεδα εξηλεκτρισμού, με το 75% των αυτοκινήτων να διαθέτουν εξηλεκτρισμένους κινητήρες ΜΕΚ, και κινητήρες BEV που αποτελούν το υπόλοιπο 25%. 

Η Mazda επιδιώκει ταυτόχρονα την ανάπτυξη εναλλακτικών καυσίμων, όπως τα e-καύσιμα. Δεδομένου ότι δεν είναι ο κινητήρας αλλά το καύσιμο που καίει ο κινητήρας που αποθηκεύει και απελευθερώνει άνθρακα, αυτό θα έδινε  στους κινητήρες εσωτερικής καύσεως τη δυνατότητα να γίνουν εντελώς ουδέτεροι σε εκπομπές άνθρακα.

Τα BEV θα διαδραματίσουν επίσης ένα σημαντικό ρόλο στη γκάμα της Mazda.Ομως οφείλουν να ανταποκρίνονται πλήρως και στις απαιτήσεις κινητικότητας των πελατών. 

Μια μεγάλη μπαταρία μπορεί να προσφέρει μεγαλύτερη αυτονομία, αλλά παράγει επίσης σημαντικά περισσότερο CO2 κατά την παραγωγή της. Επιπλέον, οι μεγαλύτερες μπαταρίες απαιτούν επίσης μεγαλύτερα φρένα και ελαστικά, αυξάνοντας τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις. 

Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η Mazda επικεντρώνεται σε λογικών διαστάσεων μπαταρίες των 35,5kWh για την πρώτη πλήρως ηλεκτρική λύση.

Το ιδανιικό είναι ενα  BEV  να παρέχει συνδυασμένη αυτονομία WLTP 200 χιλιομέτρων με μία μόνο φόρτιση και να είναι εφοδιασμένο με μια ελαφριά μπαταρία.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης